3
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز:

پیش‌نویس قرارگاه اجتماعی شهرداری تبریز تدوین می‌شود

  • کد خبر : 51259
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
پیش‌نویس قرارگاه اجتماعی شهرداری تبریز تدوین می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از تدوین پیش‌نویس تشکیل قرارگاه اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزمن، امیر نصیربیگی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز تنها قرارگاه مسکن شهرداری تشکیل یافته بود که در راستای انسجام بخشی برنامه‌ها، مناسبت‌ها و رویدادهای اجتماعی، قرارگاه اجتماعی نیز دایر خواهد شد.

وی از تدوین اطلس اجتماعی شهرداری با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی در این حوزه خبر داد و افزود: مسائل مختلف اجتماعی از جمله خشونت، اعتیاد، مناطق محروم و آسیب‌های موجود در آن و … از جمله مشکلات اجتماعی هستند که با پیش بینی برنامه‌ها و رویکردهای جدید اعم از ایجاد اشتغال در محلات آسیب پذیر جهت کاهش این مسائل گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

نصیربیگی در بخش دیگری از سخنان خود از احیای جشنواره‌های راکد این مجموعه خبر داد و گفت: با توجه به تاکید شهردار تبریز سال ۱۴۰۲، سال کارکردهای اجتماعی و فرهنگی تبریز خواهد بود. به همین دلیل ستاد مشخصی جهت تدوین برنامه‌های مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی تشکیل یافته است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: مناطق و سازمان‌های مختلف شهرداری برنامه‌های خود در این زمینه را ارائه داده‌اند که با بررسی آنها برنامه مشخص برای سال آینده تدوین خواهد شد و در حال حاضر مرحله اول بررسی برنامه‌ها به تصویب رسیده است.

نصیربیگی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: باید جهت اثربخشی هر چه بیشتر این برنامه‌ها از ظرفیت رسانه‌ها و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم. به طور مثال نشست‌های صبح رسانه به عنوان یکی از برنامه‌های محوری سال آینده تدوین شده است.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۲ برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اعم از کتاب سال، جایزه ادبی، عکس فیروزه، زنده نامان و … با رویکردی متفاوت‌تر پس از چند سال وقفه از سرگیری می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری تبریز و این سازمان طی سال آینده متمرکز بر چند نکته است و تلاش کرده‌ایم اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی به صورت محله محور برگزار شود. در غیر این صورت نمی‌توان مسائل و مشکلات محلات را احصاء کرده و بر همین اساس در مناسبات مختلف نسبت به برگزاری برنامه‌ها اقدام کرد.

وی افزود: جشنواره تابستانه تبریز نیز از سال آینده به طور محله محور اجرا خواهد شد و شناسنامه محلات تبریز به روز رسانی می‌شود تا از این طریق از ظرفیت‌های هر محله به طور هوشمند و هدفمند استفاده کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.