2
اعتبار ۲۰ میلیاردی برای انتقال آب سد رحمانلو

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی از تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای انتقال آب سد رحمانلوی شهرستان عجب شیر با هدف پرورش آرتمیا خبر داد.

  • کد خبر : 51324
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی از تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای انتقال آب سد رحمانلوی شهرستان عجب شیر با هدف پرورش آرتمیا خبر داد.
محمد فرشکاران:دوره زمانی این طرح از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ است و میزان تخصیص هم به تناسب هر سال اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تبریزمن، وی گفت: مزرعه پرورش آرتمیا روستای روحمانلوی شهرستان عجب شیر ۱۶۵ هکتار مساحت دارد که در ۶۰ هکتار از آن سالانه ۱۰ تن بیومس و ۴ تن سیست تولید می‌شود؛ هدف از راه‌اندازی این طرح، حفظ و نگهداری آرتمیای بومی دریاچه ارومیه است.

فرشکاران ادامه داد: تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سالن ورزشی عجب شیر در تعهد سال ۱۴۰۱ قرار گرفته که با نظر استاندار از این رقم پنج میلیارد تومان برای تخصیص پیشنهاد شده و پنج میلیارد تومان نیز تا پایان سال تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان برای شهرستان عجب شیر اضافه کرد: این اعتبارات مربوط به پروژه‌های ۱۰ دستگاه اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد، منابع طبیعی، ورزش و جوانان است.

آرتمیا (نام علمی: Artemia) جاندار  ریز  سخت‌پوستی است که در آب‌های شور زندگی می‌کند و دریاچه ارومیه یکی از غنی‌ترین منابع آرتمیا در جهان شمرده می‌شود ولی به دلیل فروکش کردن آب دریاچه ارومیه جمعیت این موجود زنده کاهش چشمگیری داشته‌است.

آرتمیا محصول استراتژیک صنعت آبزی‌پروری است که مورد نیاز پرورش‌دهندگان ماهیان دریایی و خاویاری و پرورش میگو و ماهیان زینتی است .

در حال حاضر سالانه حدوداً ۴۰ تن سیست خشک آرتمیا به ارزش بیش از چهار میلیون دلار از خارج وارد کشور می‌شود که کمبود آن باعث متضرر شدن تولیدکنندگان صنعت آبزی پروری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.