2
نماینده مردم میانه در مجلس عنوان کرد؛

بحران آب در روستاهای شهرستان میانه

  • کد خبر : 51620
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
بحران آب در روستاهای شهرستان میانه
نماینده مردم میانه در مجلس از بحران آب در روستاهای شهرستان میانه خبر داد و بر ضرورت حل مشکل آب روستاها تاکید کرد.

به گزارش تبریزمن، مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان میانه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مردم شهرستان میانه با آن مواجه هستند، مشکل آب شرب است که متأسفانه علی رغم تذکرات مکرر و پیگیری‌هایی که نمایندگان مردم از مسؤولان استانی ترتیب دادند، اما متأسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان میانه با دارا بودن بیش از ۴۰۰ روستا از جمعیت روستایی بسیاری برخوردار بوده و باید دولت آب شرب مورد نیاز مردم و آب کشاورزی را تأمین می‌کرد، اما به دلیل نبود آب شرب کافی، بسیاری از مردم روستا اقدام به مهاجرت به شهرهای اطراف کرده و باعث خالی شدن روستاها شده است.

وی افزود: متأسفانه مشکل آب شرب به معضلی ملی تبدیل شده و در بیشتر نقاط کشور وجود دارد و با توجه به اینکه استان آذربایجان‌شرقی از لحاظ آب و هوایی دارای بارش سالیانه برف و باران به اندازه مناسب است، اما مسؤولان استانی نتوانسته‌اند با استفاده از ظرفیت بارش‌های سالیانه، آب مورد نیاز مردم در شهرستان میانه را به خوبی تأمین کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان داشت: دو پروژه مهم به نام سد شهریار و سد آیدوغموش از مهم‌ترین پروژه‌های آبی شهرستان میانه است که دولت باید با استفاده از ظرفیت این دو سد مشکل آب شرب و آب کشاورزی شهرستان را حل کند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین مسأله برای زندگی بشریت تأمین آب شرب سالم و پایدار است؛ بنابراین دولت به ویژه وزارت نیرو باید از تمام ظرفیت موجود در شهرستان میانه استفاده کرده و مشکل آب مردم این شهرستان را مرتفع کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.