1
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

تقویت هم نشینی کودکان با کتاب کلید تربیت نسل آگاه برای آینده

  • کد خبر : 52251
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
تقویت هم نشینی کودکان با کتاب کلید تربیت نسل آگاه برای آینده
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت هم نشینی کودکان با کتاب، کلید تربیت نسل آگاه برای آینده است.

به گزارش تبریزمن، ظهر دوشنبه در نشستی با حضور حجت الاسلام علی پور رادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، تفاهم نامه همکاری دو سازمان با هدف انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان امضا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این دیدار با تاکید بر نقش کتابخانه های عمومی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی انجام شده از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی، نشست‌های کتاب خوان در سطوح مختلف، نشست‌های جمع خوانی و جلسات نقد و بررسی کتاب پرداخت.

بابایی با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقد شده افزود: ادارات کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان نقش بسزایی در ارتقای سواد اجتماعی و تحصیلی و همچنین تربیت نسل کودک و نوجوان را برعهده دارند. وی یکی دیگر از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی هردو سازمان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرده افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت هم نشینی کودکان با کتاب کلید تربیت نسل آگاه برای آینده است.

بابایی افزود: بر اساس این تفاهم نامه هر کتابخانه با عنوان «یار مهربان» مدارس همجوار خود را تحت پوشش قرار داده و به ارائه خدمات کتابخانه ای به دانش آموزان این مدارس می‌پردازد.

عضویت رایگان دانش آموزان پیش دبستانی زیر ۷ سال و عضویت دانش آموزان ۷ الی ۱۲ سال با ۵۰ درصد تخفیف در کتابخانه های عمومی استان؛ همکاری کتابخانه های عمومی سیار با مدارس مناطق کم برخوردار؛ معرفی کتابدار و تأمین هزینه‌های آن جهت اجرای برنامه‌های قصه گویی، جمع خوانی کتاب، معرفی، رونمایی و نقد کتاب در مدارس (در زنگ فوق برنامه برای سطح ابتدایی، درس تفکر سطح ۷ تا ۹ دبیرستان و درس تفکر و سواد رسانه‌ای در سطح ۱۰ دبیرستان و با هماهنگی کتابخانه و مدرسه)؛ صدور کارت «کتاب یار» برای یک نفر دانش آموز منتخب در هر شیفت کاری مدرسه به عنوان رابط کتابخانه مدرسه؛ اجرای برنامه معرفی کتاب در مراسم صبحگاهی مدارس تحت پوشش طرح «یار مهربان»؛ اختصاص یکی از تابلوهای اعلانات مدارس به موضوع کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین دانش آموزان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

در این جلسه از کارت شناسایی دانش آموز کتابیار رونمایی شده و کارت کتابیار افتخاری به مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعطا شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.