7
فرماندار سراب خبرداد؛

احداث کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی در شهرستان سراب

  • کد خبر : 52344
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
احداث کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی در شهرستان سراب
فرماندار سراب، از احداث اولین کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی در سراب خبر داد.

به گزارش تبریزمن، علی جهانی صبح سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سراب گفت: نخستین کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی به همت بخش خصوصی و با نظارت اداره کل تعاون روستایی آذربایجانشرقی با ۸۵ درصد پیشرفت مراحل اجرایی در محل مجتمع انبارو سردخانه سراب در حال احداث است.

رییس کارگروه سرمایه گذاری درسراب افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و ایجاد چهار خط تولیدات سورتینگ، بسته بندی، چیپس، فرنج فرایزوسایر فرآورده های سیب زمینی احداث می شود.

فرماندار سراب ظرفیت تولید سورتینگ و بسته بندی سیب زمینی را در این واحد ۳۲ هزار تن در سال و ظرفیت تولید چیپس و فرنج فرایز را ۱ تن در ساعت عنوان کرد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحد برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۴۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.

وی، با بیان اینکه این طرح تا ۶ ماه آینده به اتمام می رسد افزود: جهت احداث، تجهیز، تکمیل و راه اندازی این طرح بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

فرماندار سراب، با بیان اینکه شهرستان سراب یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور و خصوصاً تولید سیب زمینی در آذربایجانشرقی است گفت: احداث این کارخانه در حوزه توسعه و تکمیل صنایع تبدیلی کشاورزی استان حائز اهمیت است.

جهانی، با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شاغلین این منطقه در بخش کشاورزی فعال هستند اظهار کرد: توجه به شعار سال و در راستای عملی نمودن تولید، دانش بنیان واشتغال و همچنین مدیریت ارزش افزوده برای صادرات و ارزآوری سیب زمینی و حل مشکل فروش این محصول از اهداف کارگروه سرمایه گذاری است.

وی گفت: باتوجه به همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی شهرستان با متقاضیان سرمایه گذاری این نوید را می دهیم که هرگونه همکاری و حمایت را از آنان خواهیم داشت.

گفتنی است ۴۰ درصد سیب زمینی استان در شهرستان سراب کشت می شود و این شهرستان با تولید سالانه ۱۱۲ هزار تن رتبه نخست استانی را در تولید این محصول داراست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.