3
وزیر خارجه جمهوری چک:

اروپا باید با تحریم‎های بیشتر تولید تسلیحات روسیه را هدف قرار دهد

  • کد خبر : 52323
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
اروپا باید با تحریم‎های بیشتر تولید تسلیحات روسیه را هدف قرار دهد
وزیر امور خارجه جمهوری چک در سخنانی ادعا: اروپا باید با تحریم‎های بیشتر تولید تسلیحات روسیه را هدف قرار دهد!

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر، «یان لیپاوسکی» (Jan Lipavsky) وزیر امور خارجه جمهوری چک به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید تحریم‌های بیشتری را علیه بخش فناوری روسیه وضع کند تا توانایی مسکو برای تولید تسلیحات و موشک هایی را که برای جنگ با اوکراین استفاده می‌ کند، محدود کند!

وزیر امور خارجه چک این سخنان را پس از آن بیان کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه با اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۲ میلیون دلار) دیگر به عنوان کمک نظامی به اوکراین و همچنین بحث درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و چگونگی پاسخگو کردن ادعایی کرملین در این باره، رایزنی کردند.

«یان لیپاوسکی» در این باره گفت: ما باید در پی راه‌های خلاقانه نوینی برای نیرومندتر کردن تحریم‌هایمان و کاستن از توان روسیه برای ساخت جنگ افزار و راکت‌های استفاده شده برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین باشیم! برای پایان دادن به این درگیری باید به اوکراین جنگ افزار بدهیم تا بتواند از خود دفاع کند!

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.