3

در بازار امروز ارز چه خبر بود؟ / خرید و فروش، همچنان با رویه سابق

  • کد خبر : 52320
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
در بازار امروز ارز چه خبر بود؟ / خرید و فروش، همچنان با رویه سابق
درحالی‌که قرار بود خرید و فروش ارز در صرافی‌ها از امروز با بخشنامه جدید بانک مرکزی به شیوه جدید آغاز شود، صرافان میدان فردوسی همچنان طبق روال سابق به مردم ارز می‌فروشند، اما می‌گویند ممکن است با ابلاغ دستورالعمل و جزییات این بخشنامه از فردا یا هفته آینده، معاملات با سقف و شرایط جدید آغاز شود.

به گزارش تبریزمن، یکشنبه هفته جاری ـ دوم بهمن‌ماه ـ بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که از سه‌شنبه (چهارم بهمن‌ماه) صرافی‌ها اجازه خرید و فروش ارز صادراتی را ندارند و در عوض تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن می‌توانند به اشخاص حقیقی و حقوقی ارز بفروشند که البته قرار بود با شرایط جدید، یعنی بدون نیاز به نوبت‌دهی اینترنتی و براساس نرخ بازار متشکل ارزی انجام شود.

مشاهدات خبرنگاران از بازار ارز طی روز جاری حاکی از این است که همچنان خرید و فروش ارز طبق روال سابق یعنی با نوبت‌دهی اینترنتی و براساس سقف ۲ هزار یورویی انجام می‌شده است. صرافان بازار ارز تهران می‌گویند که در بخشنامه جدید ابلاغ شده سقف خرید و فروش ارز تغییر کرده، اما هنوز در جریان جزییات آن، نرخ و چگونگی خرید و فروش قرار نگرفته‌ایم. بنابراین همچنان روال سابق خرید و فروش ارز در صرافی‌ها ادامه دارد.

بر این اساس فعلا مردم (اگر در سال جاری از این سهمیه استفاده نکرده باشند) بر اساس همان قرار قبلی یعنی با ثبت نام و دریافت نوبت‌دهی اینترنتی می‌توانند تا سقف ۲ هزار یورو ارز از صرافی‌ها خرید کنند.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که ساعتی پیش بانک مرکزی اعلام کرد که صرافی‌ها بر اساس بخشنامه اخیر مجازند نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس با نرخ منتشر شده تحت عنوان “آخرین نرخ صرافی ها” در سایت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس www.ice.ir اقدام کنند.

از سوی دیگر، بازار امروز ارز قیمت‌های متفاوتی را تجربه کرد. نرخ خرید هر دلار آمریکا در تابلوی صرافی‌ها از ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان متفاوت بود و قیمت فروش آن از ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا حدود  ۴۳ هزار و ۷۰۰ تومان مشخص شده بود به‌طوریکه در ساعات اولیه بازار نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌داد که البته بعد از ظهر امروز قیمت ارز نزولی شد و حدود ۷۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.

امروز نرخ خرید یورو نیز حدود ۴۲ هزار تومان بود و هر یورو از ۴۲ هزار تومان تا ۴۲ هزار و ۷۵۰ تومان فروخته می‌شد.

برخی صرافی‌ها اعلام کردند که در صورت ابلاغ دستورالعمل شامل جزییات و نحوه خرید و فروش ارز، ممکن است مراحل عملیاتی و اجرایی آن از روز شنبه آغاز شود و برخی دیگر اعلام کردند که ممکن است از فردا خرید و فروش ارز براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی شروع شود. به گزارش ایسنا، با وجود پیگیری‌های صورت گرفته تا لحظه انتشار این خبر توضیح رسمی از سوی کانون صرافان در این باره ارائه نشده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.