2
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی:

رسانه‌ها در دنیای امروز مسئولیت خطیر و مهمی برعهده دارند

  • کد خبر : 52365
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
رسانه‌ها در دنیای امروز مسئولیت خطیر و مهمی برعهده دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌ها در دنیای امروز مسئولیت خطیر و مهمی بر عهده دارند.

به گزارش تبریزمن، تراب محمدی، چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه، در مراسم معارفه مدیر خبرگزاری ایرنا در استان و همچنین مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها هم حلال مشکلات شده و هم ممکن است مشکل‌آفرین شوند، چراکه با خط دهی منفی یا مثبت در سطح دنیا جریان‌سازی کرده و ممکن است با محتوای مثبت در جهت سعادت بشری و با تولید محتوای منفی نیز در مسیر اهداف شیطانی قرار گرفته و بشریت را به سمت اسفل‌ السافلین سوق دهند.

وی با تاکید بر این‌که امروز تمامی مسایل زندگی بشری از سیاست گرفته تا اقتصاد و… را رسانه‌ها مدیریت کرده و به امور بشری خط می‌دهند، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی و گستره رسانه‌ها به حدی وسیع‌تر شده که دیگر حرف چندان محرمانه‌ای باقی نمانده و کوچک‌ترین خبرها در کسری از ثانیه به کل دنیا مخابره می‌شود.

محمدی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مثبت رسانه در جهت سعادت بشری، گفت: باید تدابیری اندیشیده شده و تلاش شود تا رسانه‌ها در کشورمان به خوبی ایفای نقش کنند، چراکه این حوزه بسیار اهمیت داشته و عملیات روانی دشمن نیز بیشتر حول رسانه‌ها متمرکز است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، با بیان این‌که فضای مجازی رسانه‌ای موثر و مهم است، چراکه گستره بسیاری دارد، گفت: در اغتشاشات اخیر، سرویس‌های جاسوسی و خناسان دنیا پشت رسانه‌ها قرار گرفته و هجمه‌های روانی گسترده‌ای علیه کشورمان به راه انداختند و معاندان، منافقان و کشورهای متخاصم در ورای رسانه‌ها، هرآنچه دلشان خواست منتشر کردند تا آتشی که خود روشن کرده بودند، شعله‌ورتر شود.

وی با بیان این‌که در اغتشاشات اخیر تمام دنیا با ابزار رسانه به نحوی علیه کشورمان هجمه به راه‌انداختند، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی از ساعت ۱۲ تا ۸ صبح اغتشاشات روانی گسترده‌ای به وجود آورده و از براندازی سخن گفتند تا بر افکار عمومی مسلط شوند، در حالی که در فضای حقیقی چنین خبری نبود.

وی با اشاره به شگردهای تبلیغاتی دشمنان در تلقین اخبار دروغ و تکرار هزار باره این مطالب، خاطرنشان کرد: ما در داخل کشور یک موضوع را تنها یک الی دوبار تکرار می‌کنیم، اما بیگانگان و معاندان یک دروغ را هزار بار تکرار می‌کنند تا اذهان جوانان را مشوش کرده و موارد دلخواه خود را در آن پیاده‌سازی کنند.

محمدی، وظایف رسانه‌های رسمی داخل کشور را در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان بسیار سنگین و مضاعف عنوان کرد و افزود: باید بپذیریم که در هدایت افکار عمومی و به ویژه افکار جوانان و نوجوانان نسبت به رسانه‌های استکباری عقب افتاده‌ایم و با برنامه ریزی و تهیه ابزار در این رابطه با جدیت کار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در تولید محتوا باید مطابق با ذائقه مخاطبان و جامعه عمل و مطالب را مداوم تکرار کرد، گفت: پروژه‌های بزرگی به عنوان عملکرد دولتمردان در کشورمان افتتاح می‌شود، اما تنها یکبار این موضوعات خبری شده و رها می‌شود، در حالی که دشمن بر روی یک موضوع بارها و بارها مانور می‌دهد تا بر اذهان مسلط شود؛ باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

در پایان این جلسه از زحمات چند ساله محمدعزیزی راد تقدیر و پیمان پاکزاد به عنوان مدیر جدید خبرگزاری ایرنا در آذربایجان شرقی معرفی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.