5
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

انجمن‌های فرهنگی به هسته‌های فکری تصمیم‌ساز و کنشگر تبدیل شوند

  • کد خبر : 52465
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
انجمن‌های فرهنگی به هسته‌های فکری تصمیم‌ساز و کنشگر تبدیل شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری باید به هسته‌های فکری، تصمیم‌ساز و کنشگر تبدیل شوند.

به گزارش تبریزمن، سیدمحمدحسین بلاغی در دیدار اعضای انجمن سینماگران استان با اشاره به اینکه تشکیلات‌سازی و کار تشکیلانی و دینی مبتنی بر نظام گفتمانی جمهوری اسلامی باید یکی از دغدغه‌های فعالان عرصه فرهنگ و هنر باشد، اظهار داشت: گفتمان در واقع ارائه فکری منسجم و منظم مبتنی بر فرهنگ یک جامعه است که به نظام سیاست‌گذاری فرهنگی جهت می‌دهد و همراهی با جریان گفتمان موجب حرکت از فضای اندیشگانی به ساحت عمل می‌شود و فرد همراه، فعالانه نقش آفرینی می‌کند.

وی در ادامه انجمن‌های فرهنگی و هنری را هسته‌های فکری و تصمیم‌ساز عنوان کرد و گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری برای فعالیت بهتر و تاثیرگذارتر باید از آفت‌هایی همچون موازی‌کاری و درگیر شدن با ساختارسازی خود را مصون دارند.

بلاغی، هنر فیلم و سینما را از مهم‌ترین و مؤثرترین عرصه‌ها عنوان کرد و افزود: هنرمندان این عرصه در کنار برگزاری رویدادهای مختلف، تولید اثر را رویکرد اصلی خود قرار دهند.

وی بر لزوم تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر به‌خصوص در عرصه سینما و فیلم تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به ایجاد زمینه برای حضور جوانان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: بحث جوان‌سازی باید به شرط بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان انجام گیرد.

در این نشست همچنین “علی محرمی” معاون هنری و سینمایی اداره کل نیز طی سخنانی، انجمن سینماگران را از فراگیرترین انجمن‌های فعال از نظر تعداد اعضا و تعداد کمیته‌ها عنوان کرد و بیان داشت: اگر همواره پیشینه تبریز در عرصه‌های مختلف زبانزد بوده، به جرأت می‌توان گفت، امروز نیز با حضور بزرگان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری تبریز همچنان چیزی از گذشته کم ندارد.

وی متذکر شد: تربیت نیروی متعهد و متخصص در حوزه‌های مختلف به‌خصوص سینما باید سرلوحه متولیان فرهنگی و همچنین خود اهالی این عرصه باشد.

وی، انجمن‌های فرهنگی و هنری را اتاق فکر بخش فرهنگ و هنر برشمرد و خاطرنشان کرد: ارائه طرح‌های خلاقانه و جریان‌سازی در این عرصه امری است که خود اهالی فرهنگ و هنر باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

در این نشست همچنین اعضای هیأت مدیره انجمن سینماگران استان مسائل پیش روی این انجمن را تبیین کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.