5
رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم:

برنامه دولت این است که قیمت اقلام سفره مردم را به ثبات برساند

  • کد خبر : 52699
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
برنامه دولت این است که قیمت اقلام سفره مردم را به ثبات برساند
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد: برنامه دولت آن است که آنچه در سفره مردم است با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلویزیونی با مردم، اظهار داشت: در ابتدا ولادت امام جواد (ع) و آغاز دهه فجر را به مردم تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام دهه فجر هستیم، لازم می‌دانم به شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کنم که در این ایام نام و یاد ایشان و نگاه به سیر و سلوک ایشان برای همه ما الهام‌بخش است.

رئیس جمهور تصریح کرد: حقیقتاً امام بزرگوار ما یک شخصیت الهی و در عین حال یک شخصیت انقلابی بود و شاید ولایی ترین و انقلابی‌ترین چهره‌ای بودند که تا آخر عمر شریفشان این روحیه انقلابی را حفظ کردند و هویت ملی این ملت را احیا کردند و دین را احیا کردند و حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

گفتمان امام عدالت خواهی، ستیز با فساد، استقلال و آزادی است

رئیسی ادامه داد: گفتمان امام بزرگوارمان که امروز گفتمان رهبری است، همان گفتمان عدالت خواهی، ستیز با فساد، استقلال و آزادی است. آنچه ما از شخصیت امام و از سیره ایشان داریم، این است که امام خمینی (ره) به پیشرفت کشور در پرتو عدالت اجتماعی می‌اندیشیدند و این گفتمان همان گفتمانی است که امروز دولت ما دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: برخی از بنده سوال می‌کنند که گفتمان شما چیست؟ و ما گفتیم که نمی‌خواهیم برشی از انقلاب اسلامی بزنیم و ما موظفیم آنچه گفتمان امام و رهبری بوده، امروز همان گفتمان را دنبال و اجرا کنیم که این گفتمان، پیشرفت در پرتو عدالت بوده است و آن عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی است و این همان گفتمانی است که امام داشتند و ما هم مجری همین گفتمان خواهیم بود. برش نمی‌زنیم که بگوییم یک بخش خاصی، بلکه گفتمان تامی است که می‌تواند به سعادت ملت بیانجامد.

وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است

رئیسی متذکر شد: وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است. از آغاز کار دولت مسئله معیشت یکی از مسائل محوری برای دولت بوده است. آغاز کار این دولت با مشکلاتی مواجه بود که همه ملت ما شاهد آن مشکلات بودند. وضعیت کرونا و ۷۰۰ خانواده که روزانه داغدار می‌شدند و خداوند متعال تفضل کرد و به برکت خدمات کادر پزشکی و درمانی و اقدامات مردم، شرایط متفاوت شد و ما روزهایی را سپری می‌کنیم که وضعیت تلفات در مورد کرونا به صفر رسیده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع کسری بودجه، تاکید کرد: این کسری بودجه حتما می‌توانست چالش جدی برای دولت و برای کشور محسوب شود، لذا دولت با افزایش درآمد و بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول تلاش کرد این مسئله را پشت سر بگذارد، آن‌هم با افزایش درآمد واقعی در کشور.

کاهش تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد

وی با بیان اینکه در این بخش شرایط کاملاً متفاوت شد به نحوی که ما آن روز که دولت را تحویل گرفتیم وضعیت تورمی قریب به ۶۰ درصد بود، گفت: در ادامه وضعیت متفاوت شده و تورم ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۰ درصد رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه مهار تورم و گرانی ها تلاش جدی از سوی دولت صورت گرفته است، ادامه داد: با این حال دولت در ادامه با یکسری مشکلات جهانی و هم مشکلات منطقه ای نسبت به تورم مواجه شد، لکن در ۶ ماهه اول دولت تا آخر سال ۱۴۰۰ تلاش شد تا شاهد کاهش تورم باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به الزام قانونی که برای عادلانه کردن یارانه ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم، در اردیبهشت ماه سال جاری مقداری مشکلات برای مردم ایجاد شد که تلاش شد با پرداخت هایی که دولت از قبیل  ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان داشت، وضعیت جبران شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همواره این تلاش مدنظر بوده تا با بخش هایی مختلفی که در این زمینه فعال هستند، اعم از ستاد تنظیم بازار کاری کنیم که بازار تنظیم شود و ما شاهد ثبات اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به حذف فقر مطلق و کاهش فاصله طبقاتی در بین مردم و جامعه، گفت: اقلامی که شاهد نوسانات آن هستیم، این وضعیت و شرایط حتماً شرایطی نیست که نه برای مردم و نه برای دولت قابل قبول باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر کدام از عوامل مربوط به افزایش قیمت کالاها علل خود را دارد که علت های آن برای ستاد تنظیم بازار و بخش های مختلف شناسایی شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای برخی اقلام ثبات نسبی وجود دارد و برای سایر اقلام خیر، گفت: حتماً در اقلام دیگر هم تلاش دولت بر این اساس است که به یک ثباتی دست پیدا کند.

برنامه دولت آن است آنچه در سفره مردم است با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این وابستگی به دلار در برخی اقلام به چه نحوی از بین خواهد رفت، گفت: به عنوان مثال باید بگویم نهاده های دامی وارداتی و بخش کمی از آن در داخل تولید می شود.

وی با بیان اینکه اتصال اقلام به قیمت دلار اشکالی است که در نظام اقتصادی ما رخ داده است، بیان کرد: در حال حاضر سیاست ما بر این اساس است که آنچه در سفره مردم است، از یک ثبات برخوردار باشد که به هیچ عنوان با تغییر قیمت دلار و تغییر شرایط اقتصادی این اقلام دچار نوسان نشود.

قیمت کالاها را روزانه دنبال می‌کنم

رئیسی با بیان اینکه  قیمت کالاها را روزانه دنبال می‌کنم، گفت: وقتی قیمت یک کالایی افزایش می یابد قبل از مردم ما رنج می بریم، بدانید ما بی اطلاع نیستیم و آنچه باعث رنج شماست، بطور مضاعف موجب رنج ما می شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی ارز نیمایی را مبنا قرار داده است، تاکید کرد: ارز نیمایی ۲۸,۵۰۰ تومان اعلام شده است که علی القاعده این ۲۸۵۰۰ ملاک همه خواهد بود.

۹۰ درصد اقلام وارداتی با ارز نیمایی است

وی با بیان اینکه در سال جاری ۶۴ درصد افزایش واردات نسبت به سال گذشته با استفاده از همین ارز داشتیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد فعالیت های تجاری کشور با همین ارز یعنی ارز نیمایی صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه اگر دولت بتواند با همین ارز نیمایی تمام فعالیت های اقتصادی خود را انجام دهد این مسئله به خودی خود ثبات جدی در بازار ارز ایجاد خواهد کرد، گفت: بر اساس این رویکرد برخی از اقلام می تواند ثبات داشته باشد. با تولیدکنندگان مذاکره شده به نحوی که بتوانند هم واردات کالا و هم هزینه هایی که در تولید وجود دارد را به ثباتی برسانند تا شاهد نوسانات در قیمت ها نباشیم.

رئیس جمهور افزود: بخشی از افزایش قیمت کالاها بعلت قاچاق کالاها به خارج از کشور است. دلیل دیگر خودداری از عرضه توسط تولیدکنندگان بدلیل نوسانات قیمت ارز است.

قیمت بازار آزاد باید به بازار نیمایی برسد

رئیسی با بیان اینکه قیمت بازار آزاد باید به بازار نیمایی برسد، گفت: ارز همه صادرکنندگان باید زیر نظر بانک مرکزی باشد تا کنترل بانک مرکزی بر منابع ارزی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها علل مختلفی دارد، ادامه داد : آنچه مورد نظر دولت است این است که حتماً قیمت ها یک ثبات پیدا کنند تا مردم و بازار اطمینان پیدا کنند که نوسان قیمت ها موجب اینگونه مشکلات در جامعه می شود.

وی تأکید کرد: آنچه در رابطه با قیمت برخی از کالاها در بازار عنوان شد، ناشی از بسیاری از عوامل است. یک بخشی از این مسئله مربوط به قاچاق برخی از کالاها است که به کشورهای همجوار صورت می پذیرد. لذا وقتی قیمت‌ها را در آن جا نگاه کنیم این مسئله کاملا مشخص است البته این مسئله پیگیری شده  تا جلوی آن گرفته شود و با این حال این مسئله به صورت صد در صد نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه در برخی از کشورهای همجوار برخی از اقلام و کالاهای ما وجود دارد و بخشی از افزایش قیمت ها مربوط به همین قاچاق است البته همه چیز مربوط به این موضوع نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت کالاها مربوط به عدم عرضه آن کالاها است، تصریح کرد: وقتی که قیمت دلار تغییر می کند، برخی هستند که ممکن است به عنوان مثال دامدارانی که می گویند نکند قیمت دلار فردا بالا رود لذا به جای اینکه دامشان را به کشتارگاه ببرند مقداری در این قضیه معطل می کنند تا شاید قیمت دلار بالاتر رود و دامشان را گران‌تر بفروشند.

رئیسی گفت: اگر زیرساخت کالابرگ ایجاد می‌شد، قانون مجلس اقدام خوبی بود، اما چون زیرساخت آن نبود و با توجه به وضعیت پیش آمده و انتظارات تورمی پیش آمده بود، اگر قانون حذف ارز ۴۲۰۰ اجرا نمی‌شد، آثار تورمی بسیاری داشت.

به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در کالاهای اساسی هستیم

وی افزود: در شرایط فعلی ما به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در اقلام مختلف از جمله سفره مردم و کالاهای اساسی هستیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص علل افزایش قیمت ارز گفت: افزایش قیمت دلار دلایل مختلفی دارد. همچنان‌که اغتشاشات کسب و کار مردم و دانشگاه‌ها را دچار مشکل کرد، یک علامت بد و نااطمینانی به بازار داد که حتماً در قیمت دلار تأثیر داشته است و این یکی از جهات مؤثر در افزایش قیمت دلار است.

وی افزود: انتظارات تورمی که در قیمت دلار وجود دارد، حتماً در قیمت‌گذاری آن تأثیر دارد، ما ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینان داریم و هیچ نگرانی از این زمینه نداریم و فروش نفت داریم که پول آن وصول می‌شود.

رئیسی گفت: گاهی اوقات چند درصد کم ارزی که در بازار آزاد معامله می‌شود، بر بیش از ۹۰ درصد که در بازار نیمایی معامله می‌شود، سایه انداخته است، ما می‌خواهیم قیمت بازار آزاد را مدیریت کنیم تا به قیمت بازار نیمایی برسد.

وی افزود:‌ علی‌رغم همه کنترل‌هایی که وجود داشته در این چهل و چند سال اخیر، همواره بازار آزاد وجود داشته است، اما همه تولیدکنندگان موظفند که منابع ارزی خود را از بانک مرکزی تأمین کنند و با کنترل بانک مرکزی، قیمت ارز بانک مرکزی غالب می‌شود و قیمت‌های بازار آزاد کنار می‌روند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از زمان شروع به کار دولت یک روز پرداخت حقوق کارکنان دولت و پرداخت یارانه‌ها عقب نیفتاده است.
وی افزود: رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال در این دولت انجام شد و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که سال‌ها انجام نشده بود و رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تذکر داده بودند، در این دولت انجام شد.

اغتشاشات یکی از عوامل گرانی دلار بود

رئیس جمهور اغتشاشات را یکی از عوامل گرانی ها دانست و بیان داشت: اغتشاشات هم کسب‌وکار مردم را دچار مشکل کرد و هم علامت نااطمینانی به بازار داد که در بالارفتن قیمت دلار تاثیر داشت. البته این موضوع یکی از عوامل گرانی دلار بود؛ نه تنها دلیلش.

ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینانی داریم

وی تاکید کرد: من به مردم اطمینان میدهم که ما ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینانی داریم. فروش نفت و بازگشت پول آن ما را در وضعیت مناسبی قرار داده است.

رئیسی در ادامه گفت: کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته از طریق درآمدهای نفتی پرداخت شد و امسال تلاش شد که کسری بودجه نداشته باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امسال تعارض بین مصارف و منابع تا الان بوجود نیامده است.

وی افزود: بودجه‌ریزی ما اشکالاتی دارد که رهبر انقلاب روز گذشته فرمودند که باید تحولات در ساختار آن انجام شود ولی دولت در یک سال و چند ماه تلاش کرده است کسری بودجه نداشته باشد و مصارف بیش از منابع نباشد.

رشد اقتصادی به ۴/۴ درصد رسیده است

رئیس‌جمهور بیان کرد: به تعبیر رهبری در دهه ۹۰ اقتصاد تعطیل شده بود و مشکلات اقتصادی وجود داشت. در شرایطی دولت را در دست گرفتیم که رشد اقتصادی ۰/۴ درصد بود اما اکنون رشد اقتصادی به ۴/۴ درصد رسیده است.

آمار بیکاری کاهش یافته است

وی افزود: همچنین از زمان شروع به کار دولت آمار بیکاری کاهش یافته است. به طور قطع ما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم ولی ریل‌گذاری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و رشد اقتصادی انجام شده است.
رئیسی گفت: هدف‌گذاری دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد است. علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها ظرفیت رشد اقتصادی در کشور ما وجود دارد.

وی افزود: اگر دولت با همه وجود به بیانات رهبر انقلاب پایبند باشد، رشد اقتصادی ۸ درصد برای ما امکان‌پذیر خواهد بود، ما از آنچه که برای ایجاد یک میلیون شغل وعده داده‌ایم عقب نیستیم.

رئیسی گفت: می‌خواهیم دولت صادق‌الوعد باشیم و آنچه که به مردم وعده دادیم را عمل کنیم.

وی افزود: آشوب و تحریم دو روی یک سکه است. دلیل آشوب‌های اخیر این است که دشمن دید تحریم‌هایش با تلاش دولت و ایستادگی مردم خنثی شده است. بنابراین طبیعی است که توطئه کند. بیانات رهبر معظم انقلاب در روز گذشته بسیار مهم است و ما خود را موظف به اجرای آن می‌دانیم.

قریب ۴ درصد رشد سرمایه ثابت داریم

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رشد سرمایه ثابت ما ۳.۹ درصد را نشان می‌دهد، یعنی ما قریب ۴ درصد رشد سرمایه ثابت داریم، بنابراین باید به مردم عزیز کشور بگوییم که علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها رشد سرمایه ثابت قریب به ۴ درصد داریم؛ رشد اقتصادی بیش از ۳ درصد داریم؛ رشد تولید بیش از ۶ درصد و رشد ابزار تولید بیش از پنج درصد داریم. یعنی در همه شاخص‌هایی که نگاه کنیم این روند مثبت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از معضلات کشور است، از بهبود این شاخص خبر داد و عنوان کرد: چند روز پیش این آمار توسط مسئولان اعلام شد؛ روزی که ما دولت را تحویل گرفتیم آمار بیکار ۸.۹ درصد بود. امروز این شاخص ۸.۲ درصد است؛ یعنی ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیسی تاکید کرد: یازده استان کشور، درصد بیکاری آنها کاهش شده است. اینها نشانه‌های خوبی است. البته نمی‌گویم به آن رشد اقتصادی مطلوب که مقام معظم رهبری فرمودند و در برنامه هفتم توسعه نیز هدف‌گذاری شده رسیده‌ایم؛ اما مشخص است ریل‌گذاری صورت گرفته و این ریل‌گذاری در خنثی کردن تحریم‌ها جواب می‌دهد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: این روند به معنای آن است که ما هدف‌گذاری درستی کرده‌ایم. آمار رشد اقتصادی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد راه درستی در پیش گرفته شده است. هدف‌گیری ما بنا بر سیاست برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصدی است و این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مورد توجه بود.

وی بیان کرد: بنابراین تمام برنامه‌های دولت در جهت تحقق رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده است. تراز کشاورزی و معدن در کشور پیش از این منفی بود اما امروز به صورت مثبت در آمده است و این حرکت در بخش‌های مختلفی وجود دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی موضوعی بود که رهبری به حق به آن تاکید کردند، یادآور شد: علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و همه تنگناهایی که دشمن می‌خواهد برای ما ایجاد کند، زمینه و ظرفیت لازم برای تحقق رشد اقتصادی در کشور وجود دارد.

رئیسی در رابطه با بحث مسکن به عنوان موضوع هدف گذاری شده در سفرهای استانی و ابهامات پیرامون آن و اینکه در نهایت دولت مسکن را می سازد یا نه؟ گفت: صحبتی از سوی ما و صحبتی از سوی آقای بذرپاش گفته شد در حالی که این صحبت ها با هم منافاتی ندارند. دولت در ساخت مسکن نقش مباشر و تسهیل گر دارد. ما در یک جا زمین و تسهیلات می دهیم و در یک جا یا زمین می دهیم یا تسهیلات که به صورت تعاونی مسکن ساخته می شود. بخشی هم خود مالکین هستند که خودشان مساکن را می سازند.

وی افزود: مسکن هایی که در شهرهای مختلف ساخته می شود گاها مربوط به ده سال قبل هستند و یکی از کارهای دولت به اتمام رساندن و سامان دادن به طرح های نیمه تمام است. اینها در حال واگذاری و تکمیل هستند. پس اینکه گفته می شود نیاز کشور است که در هر سال یک میلیون مسکن تولید شود و در قانون هم دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال شده است بیانگر آن است که وعده دولت به قوت خود باقی است و ما با کمک مردم و تعاونی ها وعده ساخت یک میلیون مسکن را چه به عنوان مباشر یا تسهیل گر دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد رستم قاسمی بیان کرد: برای مثال به ساخت مسکن در بافت های فرسوده اقدام کردیم و معطل نمانده است. ما فکر می کنیم با امکانات و تسهیلات موجود در کشور و با کمک مردم و مسکن سازان این امر شدنی است و وعده آن عملی خواهد شد.

اینترنت محیط زیست مردم است، باید دسترسی ها خوب باشد

رئیسی در رابطه با گله مندی مردم از کاهش سرعت اینترنت و محدودیت دسترسی به سکوهایی که معاش برخی از مردم از دسترسی به این سکوها بوده است و عدم تطابق آن با وعده انتخاباتی مربوط به اینترنت تاکید کرد: وعده ما در مورد اینترنت واقعی است و آنهایی که علم و کسب و کارشان و ارتباطاتشان در این بستر تعیین می شود مورد توجه هستند. به عبارتی اینترنت محیط زیست مردم است باید دسترسی ها خوب باشد واخلالی در آن وجود نداشته باشد و مردم بتوانند راحت ارتباطات را شکل دهند. اخلال در این امر موجب گله ما هم هست همانطور که گله مردم است.

وی افزود: کاری که در فیبر نوری و گسترش شبکه ارتباطات انجام شده کار بسیاری خوبی است. اما در مورد سکوها و پلتفرم های خارجی که با محدودیت مواجه شدند نکته این است که محدودیت ها بعد از اغتشاشات صورت گرفت. کدام کشورها اجازه می دهند یک پلتفرم بستر اغتشاشات باشد؟ تا قبل از اغتشاشات محدودیت نبود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در هتل حاضر وزارت ارتباطات مامور امورات مربوط به اینترنت است اما تصمیم گیری در مورد اینترنت در مورد سکوها فرا قوه ای است و نظر این است که اگر این سکوها همچنان پلتفرم ناامنی باشند امکان فعالیت ندارند. دفتر و مجموعه پلتفرم ها باید پاسخگو باشند و فعالیتشان در این شرایط بدون مشکل است. فعالیت آنها نباید نا امنی ایجاد کنند. دبیرخانه شورای امنیت ملی تاکید داشتند هر سکوی خارجی که بخواهد در ایران فعال باشد باید پاسخگوی رفتار خود باشد و تا زمانی که پاسخگو نباشند مشکل ایجاد می شود.

اینترنت نباید به هیچ وجه با اخلال مواجه شود

رئیسی اضافه کرد: با توجه به اغتشاشات، تلاش وزارت ارتباطات فعال شدن پلتفرم های داخلی بود تا مردم در کسب و کار با مشکل مواجه نشوند. اعتقاد من این است که اینترنت نباید به هیچ وجه با اخلال مواجه شود. مردم باید بتوانند از فضای علمی و هنری استفاده کنند.

رئیس جمهور در رابطه با تدابیر دولت برای کنترل اغتشاشات، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم که کانون های گفتگو داشته باشیم تا صدای اعتراض مردم و سخن همه شنیده شود. همواره در دانشگاه های مختلف و اجتماعات و میان بازاریان و دانش آموزان تاکید بر نشست نخبگانی داشتم. فعال کردن اتاق های گفتگو نیز روش دیگر است تا در دانشگاه ها و تمام کشور فعال شود و بخش مربوط به دانشگاه به دانشگاهیان واگذار شده و بخش مربوط به تمام کشور به وزارت کشور سپرده شده است.

نگاه دولت به حجاب فرهنگی و اجتماعی است

وی در رابطه با موضوع حجاب به عنوان دلیل اغتشاشات و اینکه هنوز در مورد این قانون چالش وجود دارد، گفت: حجاب ضرورت دین است و کسی تردید ندارد و از سوی دیگر قانون است و زنان و دختران ما در کشور پایبند به حجاب و قانون هستند. کسانی هم ضعف حجاب دارند که راهکار آنها فرهنگی است نه سیاسی و امنیتی.

رئیسی تصریح کرد: دستگاه های اجتماعی و فرهنگی در زمینه حجاب مسئولیت دارند. اعتقاد داریم خانم ها خودشان پایبند به این موضوع هستند و تاکید مقام معظم رهبری این بود که آنها که ضعف حجاب داشتند هم در دهان دشمنان زدند و گفتند پایبند انقلاب و نظام هستند. همه باید به موضوع حجاب توجه کنند و توجه به قانون و قانونمداری اهمیت دارد. حجاب می تواند امنیت و آسایش را به همراه داشته باشد. مردم باید به قانون توجه داشته باشند.

رئیس جمهور در رابطه با اینکه نگاه دولت به حجاب امنیتی و سیاسی است یا اجتماعی گفت: نگاه دولت به حجاب فرهنگی و اجتماعی است و بخش های فرهنگی و اجتماعی باید در این زمینه فعال تر شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.