5
وزیر نیرو:

بیش از ۴۰ درصد سدهای کشور پر شده است

  • کد خبر : 52713
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
بیش از ۴۰ درصد سدهای کشور پر شده است
وزیر نیرو میزان پرشدگی سدهای کشور را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد: بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور بیش از حد معمول اتفاق افتاده اما در نیمه شمالی نسبت به گذشته کمتر بوده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خانه ملت، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در رابطه با آخرین وضعیت سدهای کشور گفت: در نیمه جنوبی کشور بارش‌ها بیش از حد معمول و نرمال کشور اتفاق افتاده اما در نیمه شمالی کشور به ویژه در استان‌های مرکزی، تهران، قزوین، قم، همدان، البرز و سمنان میزان بارش‌ها نسبت به سال‌ها گذشته کمتر بوده است.

محرابیان در ادامه میزان پرشدگی سدهای کشور را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: البته طبیعی است که به خاطر نوع بارش‌ها که عمدتاً به صورت برف بوده و در سرشاخه‌ها هنوز ذوب نشده، امیداوریم با ذوب برف‌ها میزان پرشدگی سدها بهبود پیدا کند.

وزیر نیرو در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: اگر روند بارش‌ها در ماه‌های آینده به گونه‌ای باشد که عقب‌ماندگی را در استان‌های مذکور جبران کند، سال خوبی را در پیش خواهیم داشت، در غیر این صورت باید روش‌های مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه سیاست‌هایمان در حوزه انرژی و آب مدیریت مصرف است عنوان کرد: با روش‌های مدیریت مصرف تلاش می‌کنیم میزان مصرف کاهش پیدا کند. سال جاری در حوزه مصرف آب نسبت به سال گذشته حداقل در تهران رشد مصرف نداشتیم بدین معنی که با وجود اضافه تقاضاها، صرفه جویی قابل توجهی داشتیم. در حوزه برق نیز در سالی که پشت سر گذاشتیم نسبت به سال قبل ۴.۵ درصد کاهش مصرف داشتیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.