1
نماینده مردم میانه در مجلس شورای‌ اسلامی:

۹۰ درصد کارخانجات آذربایجان شرقی تنها در ۴ شهرستان متمرکز شده‌اند

  • کد خبر : 52984
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
۹۰ درصد کارخانجات آذربایجان شرقی تنها در ۴ شهرستان متمرکز شده‌اند
نماینده مردم میانه در مجلس شورای‌ اسلامی گفت: ۹۰ درصد کارخانجات و کارگاههای استان در چهار شهرستان استان متمرکز هستند که این در حق سایر شهرستانها ظلم بوده و باعث مهاجرت جوانان شده است.

به گزارش تبریزمن، مهدی اسماعیلی عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۵۵۰۰ نفر در شرکت فولاد میانه اشتغال دارند؛ درجا زدن فولاد در دو فاز را قابل قبول ندانسته افزود: باید زمان بهره برداری از فاز ۳ فولاد مشخص شود.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت تولید فولاد بعد از ۲۰ سال باید بالاتر می‌رفت اما در حال حاضر زیر ظرفیت اسمی کار می‌کند؛ خواستار تزریق بموقع منابع و نوسازی خطوط تولید شد.

اسماعیلی در پایان بر ضرورت جبران عقب ماندگی‌ها برای بهره برداری از واحد ذوب فولاد در سال آتی و اختصاص واحد گندله سازی در جهت تکمیل چرخه فولاد و مجوز بکارگیری جذب نیرو در فولاد با توجه به بازنشستگی برخی از نیروها تاکید کرد.

حسینی دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز به مشکلات و عدم توسعه مجتمع فولاد میانه و فولاد آذربایجان اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد آذربایجان همزمان با فولاد نیشابور احداث شد که در حال حاضر فولاد نیشابور به فاز ۱۰ و تکمیل زنجیره فولادی دست یافته اما میانه در دو فاز موجود درجا می‌زند.

حسینی اظهار امیدواری کرد: مساعدتها و تأمین نقدینگی برای فولاد ادامه پیدا کند تا عقب ماندگی‌ها جبران شده و به کاهش آمار ۱۳ هزارنفر بیکار تحصیل کرده در شهرستان میانه منحر شود.

وی خواستار ادغام این دو مجموعه و یا مدیریت واحد در آنها و همچنین صدور دستور آغاز طرح شماره ۴ و ۵ و نیز اختصاص مالیات بر درآمد و ارزش افزوده فولاد میانه به اداره مالیات این شهرستان جهت افزایش درآمد میانه و توسعه و آبادانی آن شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.