10

اتحادیه اروپا و ناتو برای کمک به ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کردند

  • کد خبر : 53324
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
اتحادیه اروپا و ناتو برای کمک به ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کردند
اتحادیه اروپا و ناتو از اعلام آمادگی خود برای کمک به آسیب‌دیدگان در زمین‌لرزه مرگبار ترکیه و سوریه خبر دادند.

به گزارش تبریزمن به نفل از خبرگزاری فارس، در پی وقوع زمین لرزه مرگبار ۷.۷ ریشتری در ترکیه و سوریه، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد، کشوری که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، از اعلام آمادگی این اتحادیه به ترکیه و سوریه خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وزیر خارجه سوئد در پیامی که صفحه توییتری خود منتشر کرد، ضمن ابراز تأسف شدید برای حادثه زمین‌لرزه در ترکیه گفت: «من عمیقاً از پیامدهای هولناک زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه با شمار زیادی تلفات متأسفم. سوئد بعنوان رئیس شورای اتحادیه اروپا از “مولود چاووش اوغلو” وزیر خارجه ترکیه و همچنین از سوریه درخواست می‌کنیم تا تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کمک به این کشورهای در این فاجعه را هماهنگ کنند».

از طرف دیگر، «آ«تونیو تاجانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایتالیا نیز در صفحه توییتر خود از اعلام آمادگی «رم» برای اعزام کارشناسان دفاع مدنی به ترکیه برای پاکسازی خرابی‌های پس از زمین‌لرزه خبر داد.

وی تصریح کرد: «من با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه صحبت کردم تا نزدیکی ایتالیا به وی را ابراز کنم و خدمات دفاع مدنی خود را در اختیار این کشور قرار دهیم».

وی همچنین از مردم سوریه که پس از سال‌ها جنگ «متحمل ضربه سنگین دیگری شدند» اعلام حمایت کرد و تأکید کرد که وزارت خارجه ایتالیا با تمام شهروندان ایتالیایی که در مناطق زلزله‌زده به سر می‌بردند، در تماس است.

در همین راستا «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز اعلام کرد که با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پس در تماس است و از اعلام آمادگی ناتو برای کمک به ترکیه خبر داد.

«فؤاد اُکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد که در پی زمین‌لرزه بامداد امروز دوشنبه، ۲۸۴ نفر جان باخته و ۲۳۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. بیش از ۱۷۰۰ ساختمان نیز فروریخته‌ است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.