9
ریانووستی:

ترکیه و سوریه هنوز درباره زلزله کمک نخواسته‌اند

  • کد خبر : 53307
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
ترکیه و سوریه هنوز درباره زلزله کمک نخواسته‌اند
منابع آگاه می‌گویند که دولت‌های ترکیه و سوریه هنوز از کشورهای خارجی برای رفع پیامدهای زمین‌لرزه صبح امروز، درخواست کمک نکرده‌اند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از اعلام آمادگی چند کشور برای کمک به ترکیه و سوریه در پی وقوع زلزله شدید ۷.۴ ریشتری، منابع مطلع از عدم درخواست کمک آنکارا و دمشق از کشورهای خارجی خبر دادند.

شبکه «ریانووستی» امروز (دوشنبه) به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ترکیه هنوز از هیچ کشوری برای کمک به رفع پیامدهای این زمین‌لرزه درخواست کمک نکرده اما در صورت لزوم این کمک خواسته می‌شود.

این منبع که نام یا سمتش فاش نشد، به ریانووستی گفت: «هنوز درخواستی انجام نشده است. اگر ضروری باشد، برای [درخواست کمک] تصمیم‌گیری خواهد شد».

در همین رابطه، «الکساندر یِفیموف» سفیر روسیه در دمشق نیز خبر داد که دولت سوریه هنوز از مسکو خواستار کمک به رفع بحران زلزله نشده است.

یفیموف به ریانووستی گفت: «فعلا چنین درخواستی دریافت نکرده‌ایم، ولی [زلزله] تازه رخ داده است، پس باید منتظر باشیم و ببینیم تحولات چگونه خواهد بود».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز که به همراه هیأتی از این کشور در عراق حضور دارد، اظهار داشت که این زمین‌لرزه را در ساعت ۴:۲۰ بامداد در بغداد حس کرده و لرزش زمین به مدت حداقل دو دقیقه ادامه داشت.

زاخارووا همچنین ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت‌های ترکیه و سوریه در پی وقوع زلزله، ابراز امیدواری کرد که این کشورها بتوانند با کمترین آسیب از این حادثه عبور کنند.

وزارت بهداشت سوریه شمار قربانیان این حادثه را تا به این لحظه، ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ زخمی اعلام کرده است. اغلب قربانیان ساکنان استانهای اللاذقیه، حلب، حماه و طرطوس هستند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام آژانس بلایای طبیعی ترکیه (AFAD)، تا ساعت ۰۶:۳۰ به وقت محلی (۰۷:۰۰ به وقت تهران)، دست‌کم ۷۶ نفر در ۱۰ شهر کشته شدند و ۴۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.