8

پوتین در پیام تسلیت به اردوغان و اسد: آماده کمک هستیم

  • کد خبر : 53321
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
پوتین در پیام تسلیت به اردوغان و اسد: آماده کمک هستیم
رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به همتایان ترکیه‌ای و سوری خود، آمادگی مسکو برای ارائه کمک‌های لازم جهت رفع پیامدهای زلزله امروز را اعلام کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم ترکیه و سوریه در پی وقوع زمین‌لرزه ۷.۴ ریشتری را تسلیت گفت.

پوتین طی پیامی به و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: «جناب آقای رئیس جمهور، مایلم صمیمانه‌ترین تسلیت خود را در رابطه با پیامدهای غم‌انگیز زلزله در مناطق شمالی سوریه ابراز کنم. ما در غم و درد کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند شریک هستیم»

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی ضمن اعلام آمادگی روسیه برای کمک‌رسانی به سوریه، اظهار داشت: «آرزوی بهبودی سریع برای همه آسیب‌دیدگان زلزله را داریم و آماده ارائه کمک‌های لازم برای رفع عواقب این بلای طبیعی هستیم».

کرملین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در پیامی به «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، گفت: «جناب آقای رئیس جمهور، تسلیت صمیمانه ما را برای تلفات و ویرانی‌های گسترده ناشی از زلزله قدرتمند در کشورتان بپذیرید».

طبق این گزارش، پوتین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و آرزوی سلامتی برای مجروحان زمین‌لرزه در ترکیه، تاکید کرد: «ما آمادگی داریم در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهیم».

پیش از این، «فواد اُکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به لغو پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده، اعلام کرد در این زلزله تاکنون ۲۸۴ نفر کشته و ۲۳۲۳ تن هم مجروح شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.