4
فرماندار اهر:

۸۹ درصد مساکن روستایی اهر مقاوم‌سازی شده‌ است

  • کد خبر : 53331
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
۸۹ درصد مساکن روستایی اهر مقاوم‌سازی شده‌ است
فرماندار اهر گفت: ۸۸۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان اهر وجود دارد که تابه‌حال ۷۹۰۰ واحد مسکونی روستایی معادل ۸۹ درصد مساکن روستایی اهر مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش تبریزمن، ابوالفضل غنی‌زاده ظهر امروز دوشنبه در آئین افتتاح ۱۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در روستاهای شهرستان اهر که به‌صورت نمادین در روستای زنجیربلاغ برگزار شد، اظهار داشت: در طول ۱۰ سال گذشته ۷۹۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان اهر مقاوم‌سازی شده و از این تعداد، ۳۶۰۰ واحد مسکونی روستایی در جریان زلزله سال ۹۱ بازسازی و مقاوم‌سازی شده بود و ۴۳۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات کم‌بهره بنیاد مسکن مقاوم‌سازی شده است.

فرماندار اهر با قدردانی از تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی مناطق روستایی افزود: اقدامات بنیاد مسکن شهرستان اهر در تأمین مسکن امن و مقاوم در برابر حوادث غیرمترقبه در روستاهای شهرستان قابل تقدیر است، همچنین انتظار می‌رود تا بنیاد مسکن نسبت به ترغیب اهالی روستاهایی که هنوز به مقاوم‌سازی مسکن اقدامی نکرده‌اند با ارائه مشوق‌های قانونی و تسهیلات حمایتی اقدام کند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری، ۸۸۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان اهر وجود دارد که تابه‌حال ۷۹۰۰ واحد مسکونی روستایی معادل ۸۹ درصد مساکن روستایی اهر مقاوم‌سازی شده‌اند و این مهم موجب شده تا شهرستان اهر در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان بین ۳ شهرستان برتر قرار گیرد.

غنی‌زاده بابیان این‌که طرح هادی روستای زنجیربلاغ با ۴۸ خانوار ساکن هنوز تکمیل نشده است، گفت: بخشی از واحدهای مسکونی روستای زنجیربلاغ هنوز مقاوم‌سازی شده، در این راستا برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی روستایی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کم‌بهره به روستاییان از سوی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود، همچنین در کنار مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی؛ بنیاد مسکن با مشارکت اهالی روستا اجرای طرح هادی روستای زنجیربلاغ را در اولویت کاری قرار دهد.

فرماندار اهر از آسفالت‌ریزی ۳۰۰۰ مترمربع از معابر روستا و بازنگری طرح هادی روستای زنجیربلاغ توسط بنیاد مسکن در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتبارات دولتی، در صورت مشارکت اهالی روستای زنجیربلاغ و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی طرح هادی این روستا قابل تکمیل است.

وی با تأکید بر این‌که خدمات‌رسانی به روستاییان و آبادانی روستاهای محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم است، یادآور شد: روستای زنجیربلاغ جزو روستاهای مشارکت‌پذیر بوده و در این راستا برای محرومیت‌زدایی از روستاهای محروم شهرستان اهر اعتبار ویژه درخواست کرده‌ایم که در صورت تحقق آن؛ اقدامات زیربنایی شروع خواهیم کرد.

غنی‌زاده با اشاره به این‌که اعتبارات روستاها بر اساس شاخص جمعیتی پرداخت می‌شود، گفت: در تخصیص اعتبارات روستاها هیچ‌گونه تبعیض وجود ندارد، این در حالی است که اعتبارات روستاها بر اساس شاخص جمعیتی اختصاص می‌یابد، از این‌رو برای عمران و آبادانی روستاها با اعتبارات محدود از تمامی ظرفیت‌های بومی و دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.