3
کارشناس فوتبال:

آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین هستند

  • کد خبر : 53565
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین هستند
کارشناس و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین بوده و بسیاری از بازیکنان خوب و مستعد در این آکادمی‌ها بدون تیم مانده‌اند.

به گزارش تبریزمن، اصغر اعتباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: بسیاری از شهرهای ایران از جمله آبادان، تبریز و اهواز معدن بازیکن هستند و باشگاه ها باید بسیاری از نیازهای بازیکنی خود را از آکادمی هایی که برای آنها هزینه های زیادی نیز کرده اند، تامین کنند.

وی اضافه کرد: هر از چند گاهی برخی باشگاه ها به ناچار از این بازیکنان استفاده کرده اند و البته نتیجه هم گرفته اند که می توان به تیم های پرسپولیس و تراکتور در این زمینه اشاره کرد.

اعتباری خاطرنشان کرد: در همین آکادمی تراکتور بازیکنانی به مراتب بهتر از برخی بازیکنان حاضر در تیم بزرگسالان هستند و کادر فنی تراکتور باید آنها را نیز زیر نظر بگیرد و در پست های مختلف از این بازیکنان که انگیزه های بسیاری نیز دارند استفاده کند.

وی با بیان اینکه آینده تیم ملی به بازیکنان تیم های امید و پایه گره زده شده ، گفت: هر قدر این تیم ها قوی و مورد توجه باشد تیم ملی نیز به همان اندازه قوی خواهد شد از این رو هم باشگاه ها باید به آکادمی های خود توجه بیشتری کنند و فدراسیون باید قوانینی وضع و تیم ها را مجبور به استفاده دو و یا سه بازیکن امید در بازی های رسمی کند.

این کارشناس فوتبال عقیده دارد دلیل اینکه این اتفاق در فوتبال کشور روی نمی دهد و یا کمرنگ است، وجود برخی افراد ناسالم در بدنه فوتبال بوده و بیشتر باشگاه ها به دلیل دولتی بودنشان، نیازی به بازیکن سازی نمی بینند و بازیکنان مورد نیاز خود را با هزینه های هنگفت از سایر تیم ها و یا خارج تامین می کنند که این برای آینده فوتبال ایران و ملی ضرر دارد.

وی همچنین در مورد بازی دیروز تراکتور مقابل هوادار که با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور خاتمه یافت گفت: شاگردان خمز در این بازی بد بودند و از بازی روان هفته های قبل اثری نبود، خمز باید خط دفاعی خود را ترمیم کند، جایگزین خوبی برای اخباری داشته باشد و چینش بازیکنان را به دقت و بر اساس تصمیم کادر فنی انجام دهد.

اعتباری اضافه کرد: باشگاه نیز باید حواشی را از تیم دور و شایعات را جمع و جور کند و از مشتری تراشی برای سرمربی و بازیکنان جلوگیری نماید چرا که تراکتور در این فصل بهتر شده و می تواند در جمع مدعیان قرار گیرد و سهمیه کسب کند.

تراکتور در پایان هفته ۱۹ لیگ برتر، با ۳۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است و در هفته بیستم در تبریز به مصاف آلومینیوم اراک می رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.