5

بارش برف راه ارتباطی ۲۰ روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد

  • کد خبر : 53562
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
بارش برف راه ارتباطی ۲۰ روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف که از شب گذشته آغاز شده است، راه ارتباطی ۲۰ روستای این استان را مسدود کرد.

به گزارش تبریزمن، غلامرضا رسول زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها هستند، افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان های بستان آباد، ورزقان و هشترود واقع هستند.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه های راهداری، راه ارتباطی ۲۱۷ روستای آذربایجان شرقی که به دنبال بارش برف تردد به این روستاها با مشکل مواجه شده بود را برف روبی و به ۱۱۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستاهای مسدود استان در اسرع وقت بازگشایی می شود، گفت: از روز گذشته تاکنون پنج هزار و ۲۶۳ کیلومتر از راه های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات یکهزار و ۲۹۵ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

جاده های آذربایجان شرقی لغزنده است

رسول زاده، با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه های ارتباطی استان شامل آزادراه تبریز – زنجان، راه های شریانی، اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، در عین حال گفت: جاده ها لغزنده است و رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

وی راه های زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی تا اواخر این هفته بارش متناوب باران و برف بیشتر مناطق استان را دربر می گیرد و دمای استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

بنابر این گزارش، در این بازه زمانی جوی ناپایدار در استان حاکم خواهد شد و این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بروز مه می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.