3

بیمه بدنه به چه کار می‌آید؟

  • کد خبر : 54225
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۰۰
بیمه بدنه به چه کار می‌آید؟
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: در تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز به کروکی نیست و بالای این مبلغ نیاز به کروکی دارد.

به گزارش تبریزمن،سرهنگ احسان مومنى در گفت و گو باخبرنگاران اظهار کردحوادث طبیعی جز تصادفات نیستند و از  اسم آنهامشخص است که جز  حوادث طبیعی هستند .

وی افزود : حوادث طبیعی جز  تصادفات نیستند که پلیس بخواهد برای آن کروکی  تنظیم کند ولی  در  حوادث  دستگاههای  امدادی  مانند آتش  نشانی  ، عوامل  انتظامی  وزارت راه و … حضور  دارند و رانندگان می  توانند صورت جلسه و گزارش  از  آنها تهیه و برای  دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه نمایند.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : این موارد در  صورت این است که خودرو دارای  بیمه بدنه باشد وگزینه های  مربوط  به حوادث  طبیعى  مانند سیل و زلزله را انتخاب  کرده باشند می  توانند از  بیمه بدنه خود استفاده کنند .

سرهنگ مومنی افزود :  اگر  راننده ای  بیمه نداشته باشد پلیس کروکی  خواهد کشید اما وسیله نقلیه می  بایست به پارکینگ منتقلشود  و مراحل  قانونی  انجام می شود .

سرهنگ مومنی گفت : برابر  ماده ٨ قانون بیمه در  تصادفات بحث  خودروی  متعارف  و نامتعارف  وجود دارد .

وی افزود : خودروی  گران قیمت نامتعارف  است و خودروی  متعارف به خودرویی می  گویند که مبلغ آن زیر  ۵٠ درصد از  دیه انسانباشد و بالای  این مبلغ خودروی  نامتعارف  است.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : افرادی  که خودروی  نامتعارف  دارند حتما می بایست خودرویخود را بیمه بدنه نمایند.

سرهنگ مومنی افزود : بیمه بر  اساس  این قانون خسارت را بر اساس خودروی  متعارف  پرداخت می  کند و مابقی  را از  بیمه بدنه خودراننده پرداخت می  کند.

سرهنگ مومنی گفت : در  تصادفات جرحی  و فوتی مسلما نیاز  به کروکی  است .

وی افزود : در  تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز  به کروکی  نیست و بالای  این مبلغ نیاز  به کروکی  دارد و این مبلغ  مربوط  به امسال  است و اگر  سال  اینده مبلغ دیه افزایش  پیدا کند این بیست میلیون نیز افزایش  پیدا خواهد کرد .

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در  تصادفاتی  که علت حادثه مشخص  نباشد و رانندگان بایکدیگر  اختلاف نظر داشته باشند نیاز  به کروکی  می باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.