7
مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خبر داد:

تبریز میزبان مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴

  • کد خبر : 54378
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
تبریز میزبان مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴
مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: بیستمین دور مسابقات ملی که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هشت لغایت ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش تبریزمن، علی مشایخی در نشست خبری بیستمین دور مسابقات ملی  که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هشت لغایت ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می شود، گفت: این مسابقات یکی از مهمترین رویدادهای استان در سال ۱۴۰۱ است و در رشته های طلا و جواهرسازی،تراشکار cnc،کاشی کاری دیوار و کف، آجر چینی مدرن،  و تهویه، پس از ۱۸ سال وقفه در تبریز برگزار می شود‌
وی با بیان اینکه این مسابقات اردوگاه نخبگان مهارتی کشور است، افزود: این رویدا با حضور ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان، داروران و سرپرستان از ۲۶ استان کشور در تبریز و شهرستان مرند برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان رنج سنی زیر ۲۱ سال دارند، ادامه داد: ۱۸ تیم از دیشب وارد تبریز شدند که ۲۷ نفر در رشته طلا و جواهر سازی،۱۷ نفر در رشته رشته تراش سی ان سی، ۱۲ نفر در رشته دیوار کف و اجر چینی و ۱۳ نفر در رشته کاشی، ۱۱ نفر در رشته تهویه به رقابت می پردازند.
مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: این مسابقات همزمان با تبریز و مرند در پنج  استان فارس، گلستان، تهران، البرز اجرا می شود و این اولین بار است که مسابقات در سطح ملی در یک شهرستان برگزار می شود و این افتخاری برای شهرستان مرند است.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت های سازمان فنی و حرفه ای تربیت نیروی انسانی ماهر جهت تامین نیاز بنگاه های اقتصادی و واحد تولیدی کشور است، گفت: نیاز است فلسفه وجودی استعداد سنجی و رویکرد شناسایی نخبگان را در برنامه قرار دادیم و یکی از این سیاست ها برگزاری مسابقات و شناسایی برای فتح قله ها و توسعه اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به اینکه تبریز مهد فرهنگ و هنر است باید هم میزبان این مسابقات می بود، افزود: این رویداد کانلا اسپانسر محور است و حمایت بخش دولتی نداشته است که این موضوع نشان می دهد میتوان با اعتقاد قلبی پای بخش صنعتی را  برای سرمایه گذاری باز کرد.
مشایخی با بیان اینکه بعد انتخاب از نفر ات اول هر رشته، ۹ ماه اردوی امادگی برای شرکت در مسابقات لیون فرانسه برگزار می شود، گفت: تبریز نیز احتمالا میزبان اردوی امادگی طلا و جواهر باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.