5

کلیات سند توسعه راهبردی با حضور وزیر کشور تصویب شد

  • کد خبر : 54535
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
کلیات سند توسعه راهبردی با حضور وزیر کشور تصویب شد
وزیر کشور از تصویب کلیات سند توسعه راهبردی در جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور امروز دوشنبه (۹اسفند) در حاشیه جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با اولویت موضوعات غرب کشور، گفت: این جلسه با حضور استانداران و دستگاه‌های مسئول اعم از فرهنگی، نظامی و امنیتی و قضایی برگزار شد.

وی افزود: ۴ کارگروه اطلاعاتی عملیاتی اقتصادی قضایی و فرهنگی داریم که گزارشاتشان را ارائه دادند و مورد بحث قرار گرفت. مسائل مختلفی مطرح شد و اقدامات ایجابی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وحیدی تصریح کرد: بحث ساماندهی کوله‌بری، مسائل مرزی پایانه‌های حمل و نقل و تسریع در آن‌ها، نصب ایکس‌ری برای تسریع در امور مورد گفت‌وگو قرار گرفت. قراردادهای خوبی هم برای این دستگاه‌ها منعقد شده است و بنا شد اگر امکان تأمین داخلی همه آن‌ها وجود ندارد از خارج تأمین شود، در یک سال و نیم گذشته تحرکات خوبی در این حوزه داشتیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در مورد معیشیت مرزنشینان نیز بحث شد، تصریح کرد:  در مورد منابع لازم برای توسعه نیز بحث شد مبلغ مورد نظر همکاران که در جلسه مطرح شد را به دولت منعکس می‌کنیم و امیدواریم انشاءالله در بودجه لحاظ شود.

وی افزود: سند توسعه راهبردی که تهیه شده بود مورد گفت‌وگو قرار گرفت که کلیاتش به تصویب رسید و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه جایگاه خوبی داشته باشد.

وحیدی گفت: درباره تصمیمات لازم فعالیت‌های فرهنگی نیز بحث شد، در این مدت چند کار بزرگ انجام شد مثل احیای دریاچه ارومیه که در سفر رئیس‌جمهور افتتاح شد، آبرسانی به سنندج و کارهایی از این دست مورد گفت‌وگو قرار گرفت.وزیر کشور در مورد دخالت بیگانگان در بازار ارز تصریح کرد: دشمن پس از نتیجه نگرفتن در اغتشاشات اعلام کرد تلاش می کند که اقتصاد را مورد حمله قرار دهند که البته از قبل هم در دستور کارشان قرار داشت. یکی از این حوزه ها هم مباحث ارزی است که طبیعتا تلاش می کنند مداخله کنند دستگاه های امنیتی نیز وظایفشان را در این حوزه انجام می دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.