3
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان:

آذربایجان شرقی بالغ بر یک میلیون و ۳۰۴ هزار نفر جوان دارد

  • کد خبر : 54726
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
آذربایجان شرقی بالغ بر یک میلیون و ۳۰۴ هزار نفر جوان دارد
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: جمعیت جوان استان بالغ بر یک میلیون و ۳۰۴ هزار نفر است که ۶۴۴ هزار و ۲۸۱ نفر دختر و ۶۶ هزار و ۹۵ نفر پسر می‌باشند.

به گزارش تبریزمن، امیر تقی زاده ظهر روز سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته جوان تحت عنوان میلاد حضرت علی اکبر (ع) از ۱۱ اسفند ماه لغایت ۱۷ اسفند نامگذاری شده است، افزود: اهمیت به مسائل و مشکلات جوانان در جامعه ضروری بوده و این قشر در زمینه‌های مختلف نیازمند حمایت می‌باشند که در این خصوص تعداد مراکز مشاوره ویژه ازدواج و خانواده که از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کرده اند به ۲۷ مورد رسیده است که پیش بینی می‌شود امسال به ۳٠ مرکز افزایش یابد.

وی ادامه داد: آموزش‌های قبل از ازدواج در سال ۱۴٠۱ با قدرت انجام و بیش از ۱۳ هزار و ۹۳۵ نفر تحت این آموزش‌ها قرار گرفته اند که پیش بینی می‌شود به ۱۵ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های جوان در سطح استان به دو خانه می‌رسد عنوان کرد: امید است در سال آینده این خانه در سطح شهرستانهای بزرگ با ساخت و اجاره چندین خانه جوان پیگیری و ایجاد گردد.

تقی زاده اظهار کرد: جمعیت جوان استان بالغ بر یک میلیون و ۳۰۴ هزار می‌باشد که از این آمار ۶۴۴ هزار و ۲۸۱ نفر دختر و ۶۶ هزار و ۹۵ نفر پسر می‌باشند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته جوان عنوان کرد: برگزاری جشن تجلیل از ۱۲ جوان نمونه، برگزاری کارگاه آموزشی قبل از ازدواج، برگزاری نشست صمیمی با جوانان، برگزاری برنامه توسط سازمانهای مردم نهاد شهرستانها و … ازجمله برنامه‌های هفته جوان می‌باشد که هم چنین در این بین از ۱۳ جوان مدافع امنیت نیز تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: امسال هفتمین جشنواره سرباز جوان هم برگزار و از ۱۷ سرباز فداکار تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌هایی مانند طرح رویداد جامعه پرداز گفت: این طرح توسط یکی از سازمانهای مردم نهاد در راستای شناسایی افراد فعال در حوزه ازدواج و فرزندآوری در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

تقی زاده تصریح کرد: همچنین در طول هفته جوان برابر با ضوابط برای سربازانی که در این هفته ازدواج می‌کنند هم در نیمه اول این هفته و هم در نیمه دوم مرخصی اعطا خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان توضیح داد: خوشبختانه برای ششمین سال پی در پی، معاونت فرهنگی و امور جوانان استان در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.

تقی زاده با اشاره به آسیب‌های جوانان عنوان کرد: ما با یکسری آسیب‌های ظاهری مانند طلاق، اعتیاد و… روبرو هستیم که از سوی دیگر آسیب‌های نوپدید مانند ترجیح منافع شخصی به منافع جمعی به این انرافزوده شده است؛ به طور مثال جوانی که یک شبه از طریق بورس و… ثروتمند می‌شود به دنبال رسیدن یک شبه به همه چیز است و یا جوانی که به دنبال قبولی یک شبه در کنکور است باعث می‌شود به سراغ قرص‌های مخدر برود.

وی ادامه داد: مشاغل در بسیاری از موارد وجود دارد اما کسی مایل به انجام آن کار نیست زیرا با وضعیت اقتصادی همه می‌خواهند یک شبه درآمد داشته باشند و یا اینکه اعتماد به نفس برای شروع کار جدید وجود ندارد که در این خصوص از اصحاب رسانه انتظار می‌رود برای تغییر این دیدگاه کمک حال ما باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان توضیح داد: اشتغالزایی را باید سازمان صمت و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های خدماتی انجام دهند و رسالت ما پایش مشکلات و مطالبه گری باشد که در این خصوص تمام تلاش خود را به انجام می‌رسانیم اما در حال حاضر در پیک جوانی هستیم که هرقدر هم کار انجام شود باز هم کم است.

هم چنین معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی استان، در نهایت جلسه عنوان کرد: در سال ۹۵ رتبه ششم پیری را داشته ایم، که در بین جمعیت سنین ۱۵ تا ۶۵ سال جز ۷۰ درصد جمعیت فعال بودند که در حال حاضر نیز فعال‌ترین جمعیت به شمار می‌روند.

وی با نهایت تأسف اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی جمعیت پیری نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر بوده و این امر زنگ خطری در گرو افزایش ازدواج و فرزندآوری است.

وی افزود: در طی ۹ ماهه ۲۰ هزار و ۴۴۵ ازدواج به انجام رسیده است که ۱۰.۱ درصد کاهش را در پی داشته و ۷ هزار و ۴۸۲ طلاق به انجام رسیده است که این امر نیز ۸.۳ درصد افزایش را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.