3
شهردار تبریز:

۱۷۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تبریز افزوده شد

  • کد خبر : 54593
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۲۰
۱۷۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تبریز افزوده شد
شهردار تبریز با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۷۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه افزوده شده است، گفت: وعده الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال تحقق است.

به گزارش تبریزمن، یعقوب هوشیار در جلسه بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز اظهار کرد: بیشترین انرژی و تمرکز مدیریت شهری تبریز در سال‌جاری مربوط به حوزه حمل‌ونقل عمومی بوده و خوشبختانه با حمایت استاندار آذربایجان‌شرقی و اعضای شورای اسلامی شهر اقدامات مطلوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش تمام دست اندرکاران وعده الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا پایان سال‌جاری محقق خواهد شد، ابراز کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر از این محل تحویل داده شود.

هوشیار در خصوص برنامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تبریز در سال آینده تصریح کرد: مذاکراتی با بانک‌های عامل جهت تأمین مالی خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس میدل باس (از اتوبوس کوچک‌تر از مینی بوس بزرگ‌تر است) انجام شده و امیدواریم در سال آینده ۱۰۰ دستگاه میدلباس جدید نیز به ناوگان اضافه شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه نوسازی اتوبوس‌ها، سریع‌ترین راه نوسازی حمل و نقل درونشهری است، افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی کلانشهرهای کشور باید در سال آینده تمرکز زیادی به جذب سرمایه‌گذاری داشته باشند چرا که خرید اتوبوس سال آینده با احتساب شرایط اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

هوشیار تبریز با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری تبریز در اردیبهشت سال آینده، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی بسته‌های ویژه برای جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی تهیه و تدوین شده است.

وی با اعلام اینکه ثبت نام استفاده از تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده به بیش از دو هزار دستگاه رسید، یادآور شد: خوشبختانه مبلغ وام نوسازی ۷۸۰ دستگاه تاکسی تأمین شده است.

هوشیار در خصوص تأمین مالی پروژه خط ۲ تبریز اظهار کرد: خوشبختانه موضوع فایناس دولتی خط ۲ مترو تبریز با پیگیری نمایندگان مجلس و استاندار آذربایجان‌شرقی حل می‌شود و با تحویل این فایناس رقمی نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان دریافت می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.