9
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

اولین کنگره بانوان تاثیرگذار آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 54790
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
اولین کنگره بانوان تاثیرگذار آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: اولین کنگره بانوان تاثیرگذار آذربایجان شرقی ۲۱ اسفند ماه با معرفی زنان اثرگذار استان در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش تبریزمن، زهرا کوهی ظهر روز چهارشنبه، در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اولین کنگره بانوان تأثیرگذار آذربایجان شرقی شد، اظهار کرد: پیش از این دو کنگره در خصوص بانوان تأثیرگذار کشور در تهران برگزار شد که در سطح ملی و بین‌المللی بودند و برنامه‌ریزی شد تا این کنگره در استان‌ها هم برگزار شود و برای موفق بودن در این عرصه باید کف جامعه که استان‌ها و شهرستان‌ها هستند ورود کنیم و زنانی که در عرصه خود ارزشمند هستند را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ دی ماه سوالات بسیاری از جامعه بانوان کردند و خواستند این مسیر را خود بانوان راهگشایی کنند و ما باید مطالبه کنیم، بانوان بسیاری در عرصه‌های مختلف شایسته بوده‌اند و در حوزه خود تلاش کرده‌اند.

وی افزود: باید با پرچمداری حوزه زنان فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی کنیم و از زوایای دیگر به بانوان نگاه کنیم و کم کاری‌های ایجاد شده را تقویت است که بنابه مطالبه گری رهبر معظم انقلاب کارگروه حقوق و مسئولیت‌های این حوزه راه‌اندازی شد.

کوهی خاطرنشان کرد: باانگیزه‌ترین نسل، نسل جوان است و این بهانه‌ای است تا زنان شایسته استان را بشناسانیم که در این راستا با اداره‌کل صدا و سیما مشورت کرده‌ایم که در برنامه‌های مختلف زنانی که در حوزه خود قدم‌هایی برداشته‌اند شناخته شوند و وزارت کشور نیز همکاری کرده و مقدمات آن پیش از دی ماه انجام شد.

وی گفت: در هر برنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که اتفاق می‌افتد احتمال دارد برخی زوایا دیده نشود؛ بنابراین تلاش کرده‌ایم درست پیش رویم و بانک اطلاعاتی کنگره ملی معاونت زمان ریاست جمهوری اجازه دسترسی‌ها دادند تا این زنان را شناسایی کنیم و از دستگاه‌های استانی خواستیم تا ده نفر زنان شاخص را معرفی کنند یقیناً نتوانسته‌ایم همه‌ی زنان موفق را پیدا کنیم که امیدواریم برنامه سال ۱۴۰۲ بهتر از این باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است تا زنانی که در خانه نشسته‌اند ببینند که زنی شبیه خود در جامعه موفق بوده است، اضافه کرد: به اشتباه در جامعه ترویج شده است که موفقیت باید علمی باشد اما موفقیت باید به طور صحیح تعریف و ترجمه شود و اگر فرد به رضایتمندی و توسعه سرمایه اجتماعی رسیده موفق است؛ هیچ بانویی نباید در خانواده ما احساس سرشکستگی و یاس و نامیدی کند و این زمانی اتفاق می‌افتد حرکت فنی و اجتماعی راه بیافتد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۱ اسفند ماه کنگره در تبریز برگزار می‌شود و در پنج حوزه شاخص‌ها تعریف شده است و چکش کاری‌ها در طول این هفته اتفاق می‌افتد و اساتید دانشگاه تا کارآفرینان در این کنگره حضور دارند؛ در ۲۲ رسته شامل نخبگان، عشایری و روستایی، دانش‌آموزان، فرهنگیان، مادران شهدا، بانوان خانه‌دار، کارآفرین، کارگر، کارمند، ورزشکار، فعالان فرهنگی و کنشگران اجتماعی، هنرمندان، مبلغین و مداحان، معلولین، طلبه، دانشجو، استاد دانشگاه، نظامی و انتظامی، خبر و رسانه و بهداشت و درمان بانوان موفق را معرفی می‌کنیم و از سه نفر تقدیر ویژه می‌شود.

وی افزود: تاکنون قریب به ۴۰۰ نفر در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند و شاخص‌ها شامل کار اثرگذار، سرمایه اجتماعی، دامنه اثرگذاری بالا و امتیاز تأهل و فرزند داشتن است و داوران از اساتید، کارشناسان و دستگاه‌های معرفی کننده خواهند بود.

وی در پایان تاکید کرد: روایت بانوی انقلاب اسلامی و کنشگر و اثرگذار در حوزه‌های مختلف متفاوت بوده است، در زمان قاجار زنان بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و قصد داریم روایت زن ایرانی درستی اتفاق بیافتد و دانش‌آموزان دختر حوزه روایت گری این بانوان را روایتگری می‌کنند سپس در پهنه شمال‌غرب آنها را روایت می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.