8
استاندار آذربایجان‌شرقی:

توسعه روابط تجاری با گرجستان از رویکردهای آذربایجان شرقی است

  • کد خبر : 54793
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
توسعه روابط تجاری با گرجستان از رویکردهای آذربایجان شرقی است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت کشور گرجستان و ظرفیت‌های این کشور، گفت: توسعه روابط و مبادلات تجاری با این کشور یکی از اولویت‌های استان است.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرّم روز چهارشنبه در دیدار با سفیر گرجستان در کشورمان با تشریح برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌هایی مانند تولید فولاد، قطعه‌سازی و تولید خودروهای تجاری، کشت گلخانه‌ای، محصولات غذایی، لوازم خانگی و شهرک‌های صنعتی تخصصی، گفت: آذربایجان شرقی در بسیاری از صنایع تولیدی جزواستان‌های برتر کشور است و می‌تواند نیازهای عمده بازارهای منطقه و کشورهای همسایه را تأمین کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی بخش خصوصی توانمندی دارد، افزود: تبریز گذشته درخشانی در حوزه تجارت و بازرگانی دارد و اگر بتوانیم بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و بخش دولتی نیز موانع را رفع کند، شاهد یک تحول اساسی در حوزه ارتباطات خارجی خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف و آمادگی بخش خصوصی برای عرضه محصولات تولیدی خود در بازارهای منطقه و کشورهای همسایه، گفت: تاکید دولت بر همسایه محوری در مراودات خارجی، فرصتی برای جبران کاستی‌های گذشته در این زمینه است.

وی، تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی ایران به گرجستان از طریق ارمنستان را یکی از ضرورت‌های توسعه روابط با این کشور برشمرد و گفت: فعال شدن این مسیر به عنوان یکی از شاهراه‌های تجاری می‌تواند ارتباط بازرگانان ۲ کشور را تسهیل کرده و زمینه‌ساز ارتباطات گسترده بعدی باشد.

خرّم همچنین بر تعامل بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی و گرجستان تاکید کرد و از سفیر کشورمان در تفلیس خواست تا در زمینه تبادل هیأت‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور نقش‌آفرینی کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.