8
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۲۶۰۰ کارخانه در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است

  • کد خبر : 54796
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
۲۶۰۰ کارخانه در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ کارخانه صنعتی در استان داریم و دو هزار و ۶۰۰ کارخانه در حال ساخت است.

به گزارش تبریزمن، صابر پرنیان در سمینار تخصصی آموزش قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در شمال غرب کشور با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت تولید ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور را دارد، اظهار کرد: در تولید خودروهای تجاری و کشنده مانند اتوبوس، کامیون و کامیونت آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اهمیت وجود بیش از ۴۰۰ کارخانه قطعه سازی در استان گفت: تلاش می‌کنیم استان را به قطب سوم قطعه سازی کشور تبدیل کنیم که البته در این زمینه به زودی خبرهای خوشی به مردم داده خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه‌های صنعتی و معدنی اشاره کرد و افزود: چهار هزار و ۵۰۰ کارخانه صنعتی در استان وجود دارد و دو هزار و ۶۰۰ کارخانه در حال ساخت است.

وی گفت: سرمایه گذاری صنعتی در آذربایجان شرقی ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این موضوع نشاندهنده افزایش میزان امید و حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی است.

پرنیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد کارخانه‌های فولاد کشور در استان قرار دارد، ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه نخست فولاد بخش خصوصی کشور را در اختیار دارد و در این زمینه به منظور تکمیل زنجیره، کارخانه‌های خوبی در حال احداث است.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی قطب اول ذخایر معدنی کشور است و در حوزه مس کارهای خوبی انجام می‌شود که تلاش برای تشکیل شرکت مس آذربایجان از جمله این اقدامات مهم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: کنسانتره مس ۱۵ سال پس از تولید به سایر استان‌ها فرستاده می‌شد که در این زمینه به منظور تکمیل زنجیره مس، اقدامات اجرایی شهرک بزرگ تخصصی پایین دست مس که مصوبه آن صادر شده به زودی آغاز می‌شود.

پرنیان افزود: برای اولین بار هفته گذشته کاتد مس به صورت آزمایشی تولید شد که پس از این فرآیند کاتد مس در مرحله ذوب به شمش مس و در نهایت به محصولات مس تبدیل خواهد شد.

وی ایران را بهشت فرصت‌ها دانست و گفت: در صورت داشتن اراده، ایجاد کسب و کار و درآمدزایی راحت است ولی این کار مستلزم تحلیل درست از فضای اقتصادی و یافتن مسیری مناسب برای تولید ثروت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سازمان صمت به عنوان یک نهاد دولتی با تمام توان از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارها حمایت می‌کند چرا که رونق کسب و کارها موجب رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.