9
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

شورای سلامت در استان تشکیل می شود

  • کد خبر : 55287
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
شورای سلامت در استان تشکیل می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سال 1402 اولین کاری که انجام خواهیم داد این است که شورای سبلامت استان را تشکیل دهیم. رئیس این شورا استاندار و دبیری آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش تبریزمن، بهمن نقی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین کارهایی که به عنوان متولی درمان می توانیم انجام دهیم این است که به سمت پیشگیری و بهداشت برویم. در دولت های قبلی موضوع شورای سلامت کشور مغفول مانده بود اما در دولت سیزدهم این شورا با ریاست رئیس جمهور احیا شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ اولین کاری که انجام خواهیم داد این است که شورای سبلامت استان را تشکیل دهیم. رئیس این شورا استاندار و دبیری آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی تبریز در خصوص وضعیت بیمارستان های تبریز گفت: بیمارستان های تبریز قدیمی است و و بیمارستان امام رضا (ع) و مردانی آذر بعدها ایجاد شدند و اگر زلزله‌ای رخ دهد، بیشتر از آسیب بیمارستان‌ها نگران هستیم که  این موضوع را به مسئولین استانی و کشوری به صورت جدی گفته ایم.

وی گفت: یک بیمارستان جایگزین به جای بیمارستان های سینا و شهید مدنی پیشنهاد کرده ایم. قرار است ۳بیمارستان از طریق شرکت های خارجی در کشور تاسیس شود که یک بیمارستان متعلق به تبریز خواهد بود.

نقی پور گفت: برای ساخت یک بیمارستان هزار تخت خوابی پیگیری های لازم به صورت جدی در حال انجام است که برای تامین منابع آن از راه های مختلفی از جمله مولد سازی املاک و تهاترهای نفتی استفاده خواهیکم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به وضعیت کرونایی استان اشاره کرد و گفت: در دی ماه نگرانی هایی در مورد افزایش آمار کرونا در استان وجود داشت و برآورد ما این بود که شاهد یک پیک جدید در بهمن ماه باشیم. اما خوشبختانه شدت آن طوری نبود که جای نگرانی داشته باشد و در اکثر روزها فوتی کرونایی در استان نداریم. در استان ۹۸ نفر بیمار کرونایی وجود دارد که ۲۵ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد وضعیت اعضای هیئت علمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از سیاسی ترین دانشگاه ها در کشور است. بیشترین و بالاترین تکریم هیئت های علمی در زمان ما انجام شد و هیچگونه نارضایی در میان اعضای هیئت علمی ایجان نکرده ایم. در جریانات اخیر نیز بیشترین مدارا را را با برخی اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام داده ایم.

نقی پور به ماجرای مسمومیت دانش آموزان در استان اشاره کرد و گفت: در این موضوع اطلاع‌رسانی بر عهده ستاد بحران استان گذاشته شده بود و قرار شد کسی به غیر از آنها اظهار نظری در این خصوص نکند.

وی ادامه داد: وقتی مدارس فراخوان می‌دانند که برای رسیذگی به دانش آموزان در آن محل حضور داشته باشیم، همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن و برای اینکه اضطرابی به دانش آموزان وارد نشود با یک آمبولانس در محل حضور می یافتند و در صورت نیاز آمبولانس های دیگری اعزام می شد.،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در مجموع ۷۸۹ دانش آموز نیاز به دریافت خدمان بودند که ۱۳۵ نفر آنها در مدرسه و به صورت سرپایی مداوا شدند. ۳۱۳ نفر توسط همکاران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و ۳۴۱ نفر نیز با خودرو شخصی به بیمارستان آمدند. از این بین تنها ۳۲ نفر برای چند ساعت تحت نظر قرار گرفتند و وضعیت آنها به پایداری رسید و عارضه‌ای در آنها نماند.

نقی پور در خصوص علت مسمویت دانش آموزان گفت: نوع مسمومیت مشخص نشده و در دست بررسی است. ابتدا شک ما بر وجود ماده استنشاقی بود اما گزارش رسمی طی ماه‌های آتی توسط نهاد های ذیربط اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=55287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.