5
مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی:

۶۰۰۰خانوارعشایری برای تعلیف دام به مراتع آذربایجان شرقی وارد شدند

  • کد خبر : 56322
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
۶۰۰۰خانوارعشایری برای تعلیف دام به مراتع آذربایجان شرقی وارد شدند
مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: حدود ۶ هزار خانوار عشایری از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به مراتع این استان جهت تعلیف دام خود وارد شدند.

به گزارش تبریزمن، سید محمدحسن آل هاشم در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر خواستار رعایت موارد ایمنی کوچ شد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های بهاری سیل آسا، ضروری است عشایر در طول کوچ از اطراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز و همچنین از کوچ در شب و اوایل صبح به دلیل دید کم رانندگان به جد خودداری کنند.

وی ادامه داد: در صورت استفاده از خودرو جهت انتقال احشام به مراتع ییلاقی، به اختلاف دمای مناطق قشلاقی و ییلاقی توجه کرده و موارد لازم همچون اطراق در میانبند و یازلیخ را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عشایر این استان متشکل از ۲ ایل بزرگ شاهسون و قره داغ و ۹ طایفه مستقل، هستند گفت: عشایر استان همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی استان کوچ می‌کنند.

وی مناطق مهم ییلاقی استان که عشایر برای تعلیف احشام به آنها کوچ می‌کنند را مراتع ییلاقی کلیبر، اهر، ورزقان، هریس، تبریز و دامنه‌های سهند در مراغه، سبلان در سراب و مراتع بزقوش میانه برشمرد.

آل هاشم اظهار داشت: مرمت و بازسازی راه‌های عشایری همزمان با آغاز کوچ بهاره شروع شده و با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها در سطح استان و بروز خشکسالی در مراتع و مزارع تحت اختیار عشایر، خواستار دقت بیشتر عشایر و تمامی دامداران نسبت به بهره برداری از مراتع شد.

وی همچنین مساعدت و کمک ارگان‌ها و ادارات ذی ربط به عشایر جهت گذر از شرایط سخت حاکم را خواستار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.