7
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان پتانسیل سرمایه گذاری معرفی شود

  • کد خبر : 56841
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان پتانسیل سرمایه گذاری معرفی شود
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت اساسی ورزشگاه یادگار برای توسعه ورزش، گفت: انتظار داریم این مجموعه به عنوان پتانسیل سرمایه گذاری معرفی شود.

به گزارش تبریزمن، جواد امان زاده عصر امروز پنجشنبه در بازدید اصحاب رسانه از مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز با بیان اینکه این مجموعه ورزشی ۱۹۲ هکتاری، ظرفیت اساسی برای توسعه ورزش هم در شهر تبریز و هم استان آذربایجان شرقی را دارا می‌باشد، افزود: خوشبختانه فرصت‌های قانونی برای حضور سرمایه گذار از طریق ماده ۲۷ و ۸۸ و دیگر ماده‌های قانونی وجود دارد که با کمک اصحاب رسانه می‌توان از طریق جذب سرمایه گذار نه تنها در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی بلکه در دیگر رشته‌های ورزشی در این مجموعه برنامه ریزیکرد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: در طرح تفضیلی برای مجموعه ورزشی بالغ بر ۱۴ پروژه‌های عظیم الجثهپیش بینی شده است و ما و دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان این آمادگی را داریم تا در این راه مشاوره ورزشی و فنی برای سرمایه گذاران داشته باشیم.

ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان پتانسیل سرمایه گذاری معرفی شود

سید عطا الله شرف شاهی در پاسخ به این سوال که آیا برای وضعیت تابلوهای تبلیغاتی دور چمن ورزشگاه یادگار امام برنامه‌ای دارید؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث تابلوهای تبلیغاتی در بازی‌های فوتبال مستقیماً به سازمان لیگ فوتبال مربوط است ولی تذکراتی در این خصوص به مسئولین امر داده شده تا حوادثی مثل آخرین بازی خانگی تیم تراکتور در فصل گذشته که با باد شدید کلیه تابلوها به هم ریخت اتفاق نیافتد و احتمالاً بعد از این تابلوها تبلیغاتی این ورزشگاه نیز بصورت ال ای دی نصب شود.

ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان پتانسیل سرمایه گذاری معرفی شود

رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی در سفر اول ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی برای ورزش سطح استان، اذعان داشت: از این بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی، ۱۲۰ میلیارد صرفاً برای مجموعه ورزشی یادگار امام ره تبریز در سه قسمت برای سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هر کدام ۴۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده که تا به حال ۱۳ میلیارد تومان آن برای مرمت و بهسازی ورزشگاه یادگار امام هزینه شده است و حدود ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای بهبود پیست تارتان ورزشگاه از طریق شرکت مادر توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان هزینه خواهد شد که فعلاً در مرحله مناقصه قرار دارد.

ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان پتانسیل سرمایه گذاری معرفی شود

شرف شاهی روال تخصیص بودجه مصوب را خیلی سخت و نیازمند پیگیری و روابط با مسئولین امر در وزارت ورزش و سازمان برنامه بودجه استان دانسته و یادآور شد: اخذ این مقدار از مصوبات سفر ریاست جمهوری تا این مرحله به برکت حضور و پیگیری حاج حبیب ستوده نژاد مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان می‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تنها برای مجموعه ورزشی شهر تبریز هزینه و برنامه ریزی شده است؟ اظهار داشت: خیر همزمان با ورزشگاه یادگار امام ره تبریز در شهرستان‌های عجب شیر، بناب و ملکان نیز در امر سالن‌های ورزشی برنامه ریزی شده است.

شرف شاهی با بیان اینکه برای تغییر چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بازه زمانی یک تا یک و نیم ساله نیاز است، توضیح داد: سعی کردیم برای شهر اولین‌ها بهترین رختکن ورزشی را در این مجموعه تدارک ببینیم و در بحث چمن نیز علی رغم چندین جلسه که با آقای خمز سرمربی تیم تراکتور داشتیم نظر ایشان بر این است که برای اجرای برنامه‌های بازی تیم تراکتور باید چمن تا حدودی سفت باشد و با توجه به اینکه حضور آقای خمز مصادف با استفاده ورزشگاه از سیستم هیتینگدر فصل زمستان بود لذا با استفاده از لایه نایلونی روی هیتینگ حالت گلخانه‌ای بوجود می‌آید که باعث نرم بودن چمن ورزشگاه می‌باشد ولی با این توضیحات اخیراً یک دستگاه هوا دهی برای چمن به مبلغ یکصد میلیون تومان خریداری شد که تا حدودی وضعیت چمن را بهبود بخشیده و تقویت کرده و در بازی‌های آخر تیم تراکتور شخصاً از چندین بازیکن تیم نظرشان را در مورد چمن پرسیدم که به بهبود وضعیت چمن اذعان داشتند.

وی در مورد موتورخانه رختکن ورزشگاه یادگار امام یادآور شد: با خرید سه دستگاه پکیج بی صدا و سیستم برق اسمارت بالغ بر چهار میلیارد تومان هزینه شده که یکی از بهترین موتورخانه‌های ورزشی در میان ورزشگاه‌های سطح کشور می‌باشد.

شرف شاهی در مورد استخر قهرمانی ۵۰ متر استاندارد ورزشگاه یادگار امام تبریز خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های ملی استان بوده و شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی مجری این طرح بوده و در سه قسمت استخر قهرمانی ۵۰ متر، استخر تمرینی و شیرجه ۱۰ متر تهیه شده که در کشور یکی از بهترین استخرها می‌باشد که سال ۱۳۸۶ این سالن کلنگزنی شده و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان شروع شده بود ولی متأسفانه بدلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته به بهره برداری برسد و تنها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سال گذشته نزدیک به یکصد میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با افزایش قیمت‌ها این رقم نیز افزایش می‌یابد.

در پایان این بازدید اصحاب رسانه از پیست دوچرخه سواری ورزشگ اه یادگار امام (ره) تبریز نیز بازدید به عمل آوردند و ناصر هوشیار سرپرست هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و اذعان داشت: روزهای فرد دختران رکابزن و روزهای زوج پسران از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در این پیست تمرین می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.