مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: با بهره‌برداری از خط راه آهن تبریز ـ میانه در آینده حدود پنج مسیر قطار حومه‌ای شبه مترویی خواهیم داشت.

به گزارش تبریزمن، میرحسن موسوی دیزجی صبح امروز در حاشیه افتتاح هشت پروزه ریلی در اداره کل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل راه آهن آذربایجان از یک طرف به عنوان پل ارتباطی شبکه ریلی کشور را از طریق ترکیه به راه‌آهن اروپا و خاورمیانه و از طریق جمهوری خودمختار نخجوان به راه آهن کشورهای قفقاز و ماورای قفقاز متصل کرده و از طرف دیگر امکان ارتباط راه‌آهن کشورهای مزبور را از طریق کریدورهای مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای آسیای میانه، بنادر دریای خزر، خلیج فارس و دریای آزاد و غیره میسر می‌سازد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این اداره کل دارای ۲۴ ایستگاه است که چهار ایستگاه آن به عنوان ایستگاه باز بین المللی عملیات و انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های آینده اداره کل راه آهن آذربایجان گفت: با بهره‌برداری از خط راه آهن تبریز – میانه در آینده حدود پنج مسیر قطار حومه‌ای شبه مترویی داشته باشیم که این امر هم جلوی مهاجرت را خواهد گرفت و از طرف دیگر به کاهش ترافیک کمک خواهد کرد.

گزارش فارس حاکی است، خط آهن میانه ـ تبریز از شهرستان میانه شروع و پس از عبور از شهرستان ترکمنچای و بستان آباد و گردنه شبلی به شهر تبریز ختم می‌شود و در حدفاصل میانه تا بستان‌آباد در مناطق زاویه، نقلان، ترکمنچای، شهریار، تیکمه‌داش و بستان‌آباد دارای ایستگاه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طول این طرح عنوان کرد: این خط‌آهن به طول ۲۰۰ کیلومتر در ۱۰ قطعه طراحی شده است که هفت قطعه ابتدایی آن از میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر قرار دارد و سه قطعه پایانی در محدوده بستان آباد ـ تبریز واقع شده است.


baner-mobilestan
ezgif.com-gif-maker
Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :