رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: طرح تغییر جهات ترافیکی مرکز شهر تبریز طی جلساتی که با کارشناسان سازمان ترافیک و شورای ترافیک استان بررسی شد و بخاطر بعضی معایب چندین بار برگشت داده شد، نهایتا این طرح تایید و اجرا شد.

تبریزمن، سرویس اجتماعی: سرهنگ ناصر میکائیلی، رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار تبریزمن، درباره تغییر جهت های ترافیکی در شهر گفت: این طرح در هسته مرکزی شهر تبریز اجرا شده است که بعضی از جهات مسیر ها تغییر کرده است، در این طرح، خیابان‌های ارتش شمالی، خاقانی، خیابان امام (حد فاصل میدان ساعت و خاقانی) و خیابان جمهوری اسلامی (حد فاصل میدان شهدا و میدان دانشسرا) جهتشان معکوس شده است.

2067457

وی ادامه داد: این طرح با جلساتی که با کارشناسان سازمان ترافیک و شورای ترافیک استان بررسی شد و بخاطر بعضی معایب چندین بار برگشت داده شد که نهایتا این طرح تایید و اجرا شد.

سرهنگ میکائیلی درباره اهمیت این طرح نیز افزود: هدف خاصی از این طرح نداشتیم هدف و اولویت اولمان استفاده از حمل و نقل عمومی بخصوص استفاده از توان ظرفیتی بالا از ناوگان اتوبوسرانی بود، با این تدبیر که در آن مسیر های اتوبوس میتوانست مسافر زیادی را نسبت به سواری که ۴ نفر حمل می کرد، داشته باشد.

 رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این طرح مسیر میدان شهداء تا میدان دانشسرا یک حرکت انگلیسی بود که اصلا همخوانی نداشت و با اجبار کردن این طرح گوش چشمی به روان سازی ترافیک شهر داشتیم، چرا که در مسیر میدان شهداء از مقابل بانک ملی تا میدان نماز ۴۵ دقیقه ترافیک وجود دارد علت اصلی آن هم کم عرض بودن است یا برای مثال حدفاصل دانشسرا به خاقانی سرعت خودرو ها در بعضی مواقع به صفر می رسد که این خود نیز در ترافیک این مسیر نقش مهمی دارد.

وی در ادامه افزود: اول خیابان خاقانی که ایستگاه اتوبوس وجود دارد در زمانی که مسافرها پیاده می شوند تا به هسته مرکزی شهر بروند مجبور هستند از عرض خیابان عبور کنند که عبور و مرور شهروندان نیز باعث ایجاد ترافیک می شود که ما در این رابطه به شهرداری تذکر داده ایم و پیشنهاد یک زیرگذر عابر را نیز به آنها داده ایم.

سرهنگ میکائیلی

میکائیلی با اشاره به اینکه طول می کشد این طرح در جای خود قرار بگیرد و تا به امروز که حدود ۱۵ روز از این طرح گذشته است ۳۰% جا پیدا کرده است و من امیدوارم با همراهی مردم و رسانه ها این طرح آزمایشی باعث به حداقل رساندن ترافیک شهر تبریز شود.

اتوبان کسائی خطرناک ترین محور در کلانشهر تبریز است

 رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی درباره نقاط پرتصادف شهر تبریز نیز این چنین توضیح داد: در رتبه اول کمربند شهید کسائی، رتبه دوم اتوبان پاسداران، رتبه سوم جاده سنتو و رتبه چهام کمربند میانی بیشترین نقاط پرتصادف شهرستان تبریز هست که علت عمده تصادفات در این محور سرعت بالای خودرو ها گزارش شده است.

وی در این باره ادامه داد: بیشترین تصادفات گزارش شده اول تصادفات خودرو (خودرو به خودرو، خودرو به عابر و خودرو به موتورسیکلت) دوم تصادفات موتورسیکلت (موتورسیکلت به خودرو، موتورسیکلت به عابر) می باشد و علتهای اصلی این تصادفات که مامورین راهنمایی و رانندگی گزارش کرده اند، عدم توجه به جلو، نبستن کمربند، حواس پرتی راننده، عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت سرعت مطمئنه است.

سرهنگ میکائیلی درباره آمار تصادفات درون شهری نیز تصریح کرد: از سال ۹۰ تا اردیبهشت ۹۵ هرساله خوشبختانه با کاهش چشمگیر تصادفات درون شهری رو به رو شده ایم.

وی سپس گفت: تصادفات درون شهری هم در این مدت به کف و استاندارد جهانی رسیده است و از علتهای اصلی این کاهش تصادفات رعایت فرهنگ رانندگی، ایجاد پل های عابرپیاده، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بوده است که باید این آمار را از این هم که وجود کاهش دهیم برای مثال عابر ۱۲ ساله ای که به خیابان می آید نیازمند والدین و همراه هست، نباید با سهل انگاری جانمان را به خطر بیندازیم چرا که یک نفر هم یک نفر است؛ نیروی انسانی سرمایه یک کشور است.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :