ماشین سازان که پس از ۲۰ سال به سطح اول فوتبال کشور بازگشتند، با عملکرد موفق در فصل نقل و انتقالات، امیدوارند حضوری قدرتمند در لیگ داشته باشند و به اهداف مختلف خود دراین فصل برسند. از این رو ماشین سازی را کمی بیشتر زیر ذره بین می بریم .

تبریزمن، سرویس ورزشی؛  رسول خطیبی، سرمربی ماشین سازی تبریز که موفق شد پس از بیست سال دوباره نام ماشین سازی را در سطح اول فوتبال کشور بر سر زبان ها بیندازد، عملکرد موفقی در فصل نقل و انتقالات داشته و موفق شده با جذب بازیکنان مد نظرش، تیم منسجم و آماده‌ای را روانه‌ی شانزدهمین دوره‌ی لیگ برتر باشگاه‌های کشور کند.
حال میخواهیم این تیم را از چند بعد مورد بررسی قرار دهیم :

میانگین سنی :
میانگین سنی تیم خطیبی پس از صعود به لیگ برتر به ۲۷٫۶ افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که این عدد در فصل گذشته، ۲۵٫۹ بوده است. البته این امر برای تیم خطیبی کاملا طبیعی است. شرایط و بازیکنان لازم برای بازی در لیگ یک و لیگ برتر کاملا متفاوت است و همچنین تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه در تیم، باعث مکمل شدن این دو عامل با هم و ساخته شدن تیمی کم حاشیه و آماده شده است.

در این میانگین، حبیب گردانی با ۳۳ سال پیرترین و علی آستانی با ۱۹ سال سن، جوان ترین بازیکن ماشین سازان در این فصل خواهند بود.

nejati (19 of 45)

میانگین سنی بازیکنان ورودی و خروجی :

در فصل نقل و انتقال پیش فصل، بازیکنان زیادی به تیم اضافه شدند و خیلی‌ها از این تیم جدا شدند و تیم دچار تغییرات زیادی شد. ماشین سازان در فصل نقل وانتقالات ۱۷ بازیکن جدید به تیم اضافه کردند و ۷ نفر با جدا شدن از تیم، به تیم های دیگری پیوستند.

میانگین سنی بازیکنان ورودی ماشین سازان در این فصل، ۲۶٫۵ است که جوان ترین بازیکنان ورودی را در بین تیم‌های تازه لیگ برتری شده‌ی امسال دارند. بازیکنانی مانند آندرانیک تیموریان، سید جلال رافخایی، حبیب گردانی و… از بازیکنان مسن جدید ماشین سازان هستند.

همچنین ماشین سازان، با میانگین سنی ۲۴٫۹ برای فروشی‌های خود، بازیکنان جوانی را از دست داده‌اند که برای جایگزین کردن بازیکنان لیگ برتری فروش چنین بازیکنانی به نفع تیم بود.

ارزش مالی :

ماشین سازی، در این فصل، زیاد به خریدهای گران قیمت، رجوع نکرد و به غیر از یک یا دو مورد، بازیکنان خارج از سقف قرارداد ندارد.

ماشین سازان کلا در این فصل، ۶٫۷۸ میلیون یورو برای تیم خود هزینه کردند که پس از استقلال تهران، پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب آهن واستقلال خوزستان، ششمین تیم پر هزینه‌ی لیگ برتر هستند. همچنین در میان تیم هایی که به تازگی به لیگ صعود کرده‌اند، بیشترین هزینه را کرده‌اند.

nejati (21 of 45)
از این مبلغ، حدود ۴٫۴۵ میلیون یورو، برای خرید بازیکنان جدید هزینه شده که در این میان آندرانیک تیموریان، با ۹۰۰ هزار یورو، قیمت در سایت ترانسفر مارکت، گران ترین بازیکن این فصل ماشین سازان خواهد بود.

همچنین تیم خطیبی، در این فصل از فروش بازیکنان خود، ۶۵۰ هزار یورو، درآمد داشت که برای تیمی که از لیگ پایین به لیگ برتر می‌آید کاملا طبیعی است.

بازیکنان خارجی :

در حالی که ماشین سازان در فصل گذشته، بازیکن خارجی در ترکیب خود نداشتند، با احتساب دروازبان دیورتیوو که تا چند روز آینده، خبر حضور یا عدم حضورش در این تیم مشخص خواهد شد، سبزقبایان تبریزی دارای چهار بازیکن خارجی هستند که به همراه سپاهان اصفهان، بیشترین بازیکن خارجی را در این فصل لیگ برتر دارند که تک به تک به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

مانو، دروازبان ۳۰ ساله‌ی اسپانیایی، در تیم لیگ برتری دیپورتیوو لاکرونیا در لالیگای اسپانیا بازی میکرد و لقب گران ترین بازیکن خارجی تیم را یدک میکشد.

ادسون هنریک، بازیکن ۲۸ ساله‌‌ی برزیلی که از تیم اسلاون براپو کرواسی به مجموعه‌ی بازیکنان تیم اضافه شده است و پیشینه‌ی دو بازی ملی برای زیر ۲۰ ساله‌های برزیل را دارد.

nejati (9 of 45)
ثائر کروما، بازیکن ۲۶ ساله‌ی سوریه‌ای که با عقد قرارداد رسمی از الطلبه‌ی عراق، به ماشین سازان ملحق شد و سابقه‌ی ۵ بازی ملی برای کشورش را در کارنامه دارد.

دیمیتار بیکاج، بازیکن ۲۷ ساله‌ی آلبانیایی که از تیم پارتیزانی این کشور به ماشین سازی پیوست و سابقه‌ی یک بازی ملی برای تیم ملی کشورش را در کارنامه دارد.

با تمام این گفته‌ها و تحلیل ها، رسول خطیبی و کادر فنی تمام بومی اش، مثل تمام سال های گذشته‌، تیم یک دست و منسجمی را روانه‌ی شانزدهمین دوره‌ی لیگ برتر خواهد کرد و امیدوار است بتواند رتبه‌ای مناسب و در شان نام ماشین سازی در لیگ برتر کسب کند.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :