13

فرصت سوزی شهرداری در زمین‌های ارتش

  • کد خبر : 1032
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
فرصت سوزی شهرداری در زمین‌های ارتش
با وجود اینکه شهردار تبریز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفته بود تمام اراضی مربوط به ارتش جمهوری اسلامی در تبریز به پارک و فضای سبز تبدیل می‌شود، اخیرا در طی اطلاعیه‌هایی فروش مجتمع‌های خدماتی در این زمین‌ها برای استفاده پزشکان منتشر شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از تبریز روز، اطلاعیه‌های فروش مجتمع های خدماتی دلیل ساخت و ساز مجتمع‌های پزشکی را تعدیل ترافیک خیابان ۱۷ شهریور و انتقال آن به این بخش از شهر عنوان کرده است. این در حالی است که تقاطع ارتش و خیابان آزادی، خود جزو پرترافیک‌ترین معابر عمومی تبریز است که در صورت احداث مجتمع‌های پزشکی، دچار بحران در ترافیک شهری خواهد شد.

دکتر فریدون بابایی در این باره گفت: از زمین‌های پادگان ارتش، آن بخش که متعلق به شهرداری است به فضای سبز و باغ کتاب خواهد شد، ولی بخش متعلق به خود ارتش تفکیک شده و برای مصارف خدماتی فروخته می‌شود.

وی با بیان این نکته که شهرداری با نخریدن تمام این زمین‌ها، فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد این زمین‌ها به فضای سبز در قلب شهر تبریز از دست داد، دلیل آن را کمبود بودجه شهرداری دانست و افزود: بسیار تلاش کردیم که این زمین‌ها به مالکیت شهرداری دربیاید، ولی اکنون تنها باید برای بخشی از آن که در اختیار شهرداری است  برنامه‌ریزی کنیم و فروش زمین‌های متعلق به ارتش را نمی‌توان متوقف کرد.

دکتر فرج قلیزاده نیز قول پیگیری شورای شهر برای استفاده بهینه از زمین‌ها را داد و گفت: در مورد زمین‌هایی که به شهرداری واگذار شده، هیچ گونه تصمیمی غیر از فضای سبز و باغ کتاب گرفته نشده و اگر یک متر هم از آن به ساخت مجتمع یا مصارف تجاری اختصاص یابد، تخلف محسوب می‌شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه طرح «باغ کتاب تبریز» از سوی شورا تهیه، تدوین و آماده شده است، گفت: پس از اتمام مراحل تملک محل پادگان سابق ارتش، مراحل اجرایی این پروژه آغاز می شود.

سونیا اندیش اظهار داشت: با وجود اینکه بازدیدهای مکرری از این محل انجام یافته، اما موضوع تملک این پادگان هنوز برطرف نشده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت مجموعه استانداری و ارتش جمهوری اسلامی، این تملک هر چه سریع تر نهایی شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.