7

خیلی از شب یلدا می ترسیم/پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه

  • کد خبر : 10348
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
خیلی از شب یلدا می ترسیم/پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به روند افزایشی موارد انتقال کرونا ویروس از دورهمی های خانوادگی، گفت: خیلی از شب یلدا می ترسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی، صبح یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی، به وضعیت بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: از دورهمی های شب یلدا خیلی هراس داریم، زیرا می تواند قسمت قابل توجهی از زحمات صورت گرفته برای کنترل بیماری را از بین ببرد.

وی با اعلام اینکه ۵۱ درصد موارد انتقال ویروس از دورهمی های خانوادگی و دوستانه است، گفت: رعایت پروتکل ها در دورهمی های خانوادگی و…، یک شوخی و مسخره است. چون بالاخره در یک فضایی از خانه دور هم می نشینیم و موقع غذا خوردن هم ماسک نداریم. پس نمی توان ادعا کرد که پروتکل ها را در دورهمی های خانوادگی رعایت می کنیم.

حریرچی با اشاره به اقدامات کشورهای اروپایی برای کریسمس، افزود: در انگلستان از کودکان ۱۱ الی ۱۵ سال دو دفعه تست PCR گرفته می شود که وقتی برای کریسمس پیش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می روند، عامل انتقال بیماری نباشند. در خیلی از کشورها نیز منع آمد و شد شب های کریسمس را پیش بینی کرده اند.

معاون کل وزارت بهداشت، ادامه داد: پیشنهاد ما هم برای شب یلدا، تعطیلی شنبه و یکشنبه آینده است، البته نه اینکه پنج شنبه و جمعه پیشواز بروند، بلکه در خانه بمانند.

وی افزود: دور از هم و به فکر هم باشیم. این تجمعات می تواند بیماری را شعله ور کند و شب خاطره انگیز را به شب سیاه تبدیل کند.

حریرچی گفت: چرخش ویروس خصوصاً در دورهمی های شهرهای کوچک و روستاها عمیق تر است. لذا، از دهیاری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها می خواهیم که حتماً تذکر بدهند.

وی در ارتباط با برپایی مراسم شب یلدا در برخی مکان ها، تاکید کرد: به کافه ها، رستوران ها و باغ های اطراف شهرها که از حالا خود را برای شب چله آماده می کنند، هشدار جدی می دهیم که برخورد قاطع و قانونی خواهیم داشت.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: فیلم هایی به دست ما رسیده که برخی از این مکان ها از حالا در پی آماده شدن برای پذیرایی از مهمانان خود هستند که اخطار می دهیم چنین اقدامی نکنند.

۵۰۹۴۴۶۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.