11
نماینده شازند در صحن مجلس چه گفت؟

رگ غیرت این همه نماینده مدعی آذری کجاست؟/ باید ارمستان را حمایت می‌کردیم!

  • کد خبر : 10371
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
رگ غیرت این همه نماینده مدعی آذری کجاست؟/ باید ارمستان را حمایت می‌کردیم!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما در جنگ قره باغ باید تعارف را کنار می گذاشتیم و ضمن عمل به سخن پیامبرگونه رهبر انقلاب مبنی بر احترام به آزادی مناطق اشغالی در حمایت از توازن قدرت ارمنستان را حمایت می کردیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از خانه ملت، محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مطالبی که امروز به آن می‌پردازم به دلیل رخ داد هفته گذشته اهمیت ویژه‌ای دارد و‌ای کاش رئیس محترم مجلس در جلسه حضور می‌داشت اما متاسفانه تذکر بنده در یکی و دو ماه گذشته و اعتراض به‌عدم حضور آقای رئیس در هنگام قرائت نطق‌ها جزء تحریم ما حاصلی نداشت لیکن بندهبه آنچه تکلیف دارم عمل می‌کنم.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ای آقای اردوغان ناشی‌گری‌های پی در پی شما در چند سال اخیر باعث شده تا بخشی از قلمرو ذاتی سرزمین ایران به نام قفقاز جنوبی جولانگاه رئیس پلید اسرائیل شود تا با استفاده از فضای جغرافیایی این منطقه علیه امنیت ملی ما اقدام کند، به همین دلیل ما نقش شما را در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به ویژه شهید فخری زاده کمتر از نقش نتانیاهو نمی‌دانیم، البته مسئله هشدار جدی به مسئولین کشور ما مخصوصا در حوزه فناوری، ارتباطات و اطلاعات است که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل سهل انگاری‌های وزیر جوان به بدترین شرایط ممکن رسیده است و ایشان نیز مانند برخی از دوستان مجلسی ما به جای تمرکز بر وظیفه اصلی خود سودای پاستورنشینی در سر دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: نمایندگان محترم جنگ‌های الکترونیکی و نقطه‌های پنهان امنیتی بزرگترین خطر کوتاه مدت برای ایران است، خطرات متعددی بیخ گوش کشورمان وجود دارد که با همنوایی و هم آغوشی عده‌ای بزدل داخلی در صدد هستند ایران را از یک بازیگر موثر در نظام منطقه‌ای و جهانی به بازیچه‌ای بی‌خاصیت همچون برخی کشورهای منطقه در بیاورند.
وی اظهار داشت: همچنین سناریو خطرناک بالکانیزه و عراقیزه شدن همچنان منطقه و از جمله تمامیت ارضی ایران را تهدید می‌کند لذا مجموعه حوادث و تحولات اخیر نشان می‌دهد که مجلس مدعی انقلابی باید بیش از هر زمان دیگر از مباحث روزمره و بی‌خاصیت سیاسی و غیر سیاسی خارج شده و موضع گیری‌های غیرتمندانه‌ای از خود نشان دهد.
این نماینده مجلس عنوان کرد: واکنش وزارت امور خارجه نسبت به هتاکی اردوغان خوب بود اما به هیچ وجه کافی و بازدارنده نیست، ملت عزیز ایران آذری زبان‌های غیور بنده در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۸ آبان سال جاری طی دو اخطار رفتار غیر متعارف رئیس جمهور ترکیه را گوشزد و هشدار دادم و شما ملت فهیم ایران و تاریخ را شاهد گرفتم، در هفته گذشته همه چیز روشن شد.
احمدی بیغش در ادامه نطق میان دستور خود گفت: در غفلت مرگ بار ما و سکوت آزاردهنده نمایندگان آذری زبان مجلس و بی‌تدبیر محض هیات رئیسه، رئیس جمهور بیمار ترکیه به دنبال رفتار تجزیه طلبانه ایران افتاده است، اردوغان که یک تنه عامل اجرای سیاست‌های کثیف غرب در منطقه است و دستش به خون هزاران نفر از مردم عراق، سوریه، کردها و ارامنه آغشته شده است همانند اجدادش که دستشان به خون میلیون‌ها آشوری، یونانی، ارمنی آغشته بود و نسل کشی آن‌ها در تاریخ روشن است در هفته گذشته نقش بعدی امپراتور عثمانی را به صورت رسمی اعلام کرد.
این نماینده بیان کرد: وی اخیرا در جشن پیروزی جنگ آذربایجان شعری در رابطه با رود ارس خواند در آن شعر خطاب به مردم آذربایجان ایران اعلام کرد ما از شما جدا نمی‌شدیم ما را به زور از شما جدا کردند و گفت ارس به زودی قدرت می‌گیرد، نمایندگان محترم، آذری‌های ایران در مجلس کجا هستند؟ غیرت شهید شیخ محمد خیابانی، شهامت شهیدان ستارخان، باقرخان و باکری ها؟
وی گفت: آقای رئیس مجلس و بعضی نمایندگانی که صرفا و در حال حاضر شب و روز با یک گروهان جمعیت ذوق زده به فکر انتخابات سال ۱۴۰۰ و پاستورنشینی هستید، می‌دانید که اردوغان در هفته گذشته در رژه نظامی باکو شعری از آهنگ آراز آراز را خواند که برای عده‌ای فرصت طلب سمبل جدایی دو سویه ارس و رمز تجزیه ایران است؟
نماینده مردم شازند در مجلس بیان کرد: عالیجنابانی که بابت کوتاه ۲۰۱۶ علیه رجاله بی‌ادب و گستاخ شب را نخوابیدید آیا کسی وجود ندارد که اندازه یک «آخ» جواب این گستاخ و زبان درازی‌های وی به ارس، سهند، سبلان و تبریز قهرمان را بدهد؟ ناسلامتی شما نمایندگان مردم ایران در برابر حراست کیان سرزمین و مرزها مسئول هستید، رگ غیرت این همه نماینده مدعی آذری کجاست؟ مدعیان پر مدعای لیست انقلابی تهران که بر مشروعیت بخشی طلبان کافر و بی‌دین سینه چاک می‌کنند و نمک به زخم زجر دیده افغانستان می‌پاشند آیا مُرده‌اند که جواب این گستاخ عثمانی را نمی‌دهند؟
وی تاکید کرد: اردوغان بدان ایران وجبی از خاکش را به هیاهوی احمقانه تو نمی‌بخشد و بدانید که این سیاست‌های کذایی شما فروپاشی ترکیه را رقم خواهد زد نه تجزیه ایران. از روشنفکران، نخبگان و مردم شریف ترکیه می‌خواهم در برابر سیاست‌های کثیف اردوغان بیایستند و اجازه ندهند با اقدامات خطرناک او ترکیه هم به سرنوشت سوریه مبتلا شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان و مردم غیرتمند ایران تاوان سهل انگاری‌های ما رجزخوانی اردوغان علیه سرزمین ایران بود وقت آن رسیده قطار از ریل خارج شده سیاست خارجی را به ریل خود برگردانیم و در اینجا به سه اصل مهم اشاره می‌کنم، ۱) ما در جنگ قره باغ باید تعارف را کنار می‌گذاشتیم و ضمن عمل به سخن پیامبرگونه رهبر انقلاب مبنی بر احترام به آزادی مناطق اشغالی در حمایت از توازن قدرت ارمنستان را حمایت می‌کردیم.
وی اظهار داشت: ۲) به گواه تاریخ و اسناد معتبر جمهوری فعلی آذربایجان و منطقه قفقاز جنوبی بخشی از سرزمین ذاتی ایران است اگر قرار است در آینده اتفاقی بیافتد این مناطق باید به سرزمین مادری خود بازگردد. ۳) ایران قطعا از تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ترکیه استقبال می‌کند.
این نماینده مجلس در پایان نطق خود اظهار داشت: با عنایت به اینکه وقتم رو به اتمام است و مطلب دوم در ارتباط با انتخابات و اصلاح قانون انتخابات است انشاء الله در فرصت بعدی مفصل به بحث انتخابات می‌پردازم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.