6

اثرات حاد کرونا روی کودکان

  • کد خبر : 10377
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
اثرات حاد کرونا روی کودکان

فوق تخصص روماتولوژی کودکان با تأکید بر اینکه کرونا در شکل حاد خود می‌تواند کودکان را هم درگیر کند، گفت: کرونا در کودکان می‌تواند موجب ایجاد روماتیسم‌های مفصلی و سندروم التهاب چندگانه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ودود جوادی پروانه» در برنامه «طبیب» با اشاره به اینکه در اوایل شیوع کرونا در این خصوص فقط تمرکز بر روی گرفتاری بزرگسالان بود، اظهار کرد: حتی وقتی در سیستم‌های بهداشتی و درمانی صحبت می‌شد بزرگسالان در اولویت بودند، لذا به بیمارستان‌های کودکان توجهی نشده و به لحاظ امکاناتی به آنها کمتر رسیدگی شد، که بعد شاهد بودیم هم بچه‌ها درگیر شدند و هم پزشکانی که با کودکان سروکار داشتند به لحاظ کمبود امکانات و تجهیزات آلوده شدند و نهایتاً مشخص شد که بچه‌ها هم مانند بزرگسالان درگیر کرونا و حتی کرونای شدید می‌شوند. در مجموع فرض کلی بر این است که خوشبختانه بچه‌ها یا نمی‌گیرند و یا با علائم خفیف‌تر گرفتار می‌شودند و موارد متوسط و شدید در اطفال کمتر اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه اظهار کرد: کرونا را بسیاری با علائم عمومی آن می‌شناسیم اما این فقط مربوط به فاز اول و دوم بیماری است و افرادی که تازه علامت‌دار می‌شوند ممکن است که عوارض دیگری هم در آنها حاد شود، گاهی اوقات بدن نمی‌تواند آن ویروس را کنترل کند و سیستم ایمنی بدن برمی‌گردد و واکنش‌های التهابی بیش از حدی از خود نشان می‌دهد، مثلاً در کودکان ممکن است یک سری علائم شبه روماتیسمی اتفاق بیفتد. عموماً در بچه‌ها علائم ویروس در ابتدا خفیف است و معلوم نیست و یا ممکن است مثل سرماخوردگی و همراه با بداخلاقی، بی‌اشتهایی، بی‌قراری و کسالت باشد. اما مشکل آنجاست که بیمار وارد فاز سه شده و سیستم ایمنی به هم ریخته و سیستم ایمنی طبیعی نیست و بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و بیمار ممکن است علائمی مثل شوک عفونی، مشکلات قلبی، عروقی، کبدی پیدا کرده و حتی کلیه درگیر شود که این به دلیل رها شدن مواد التهابی در خون است، این عوارض عموماً با تأخیر اتفاق افتاده و دو تا چهار هفته بعد از شروع بیماری روی می‌دهد اما وقتی کار به اینجا رسید درمان هم دچار مشکل می‌شود.

۵۰۹۵۰۱۵

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.