7

همه شهرهای نارنجی شامل محدودیت تردد می شوند

  • کد خبر : 10411
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۱۹
همه شهرهای  نارنجی شامل محدودیت تردد می شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر محدودیت‌های کرونایی رعایت نشود اواخر دی شاهد اوج بیماری کرونا خواهیم بود.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه تیتر امشب گفت: از امشب همه شهرهای نارنجی فارغ از میزان جمعیت شأن، شامل محدودیت تردد ۲۱ تا ۴ صبح می‌شوند. به دلیل نگرانی‌ها از دورهمی شب یلدا، در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر هم از ساعت ۶ بعدازظهر فعالیت همه اصناف محدود می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی در کلانشهرها حمل و نقل عمومی است پیشنهاد شد که تعداد اتوبوس‌ها بیشتر شود. بعد از محدودیت‌ها شاهد آرامش نسبی در جامعه و بیمارستان‌ها هستیم.

رئیسی گفت: از هفته گذشته هزار مرگ کم شده و این مهم با رعایت بیشتر مردم به دست آمده است. اگر محدودیت‌ها رعایت نشود اواخر دی ماه شاهد اوج بیماری خواهیم بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید از اصناف تشکر کرد که به خاطر سلامتی هموطنانشان کسب و کار را حدود سه هفته تعطیل کردند و این دستاورد حیف است که با یک دورهمی از دست برود. کادر درمان بعد از محدودیت‌های چند هفته‌ای یک نفس راحتی می‌کشد باید این دستاورد جدی گرفته شود.

وی افزود: مرگ و میر در کشورهای پیشرفته مثل آلمان، آمریکا و فرانسه هم خیلی بالاست. مرگ و میر کرونایی آمریکا، سه هزار نفر در روز ثبت شده و این در فرانسه ۸۰۰ نفر است. در کشورهای مثل کره و ژاپن به دلیل قانون پذیری مردم خیلی آمار مرگ پایین است.

رئیسی گفت: هر چند چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها نداریم، اما با محدودیت، قوه قهریه و … نمی‌توان زیاد جلو رفت و ما نمی‌توانیم یک سال با این شیوه با ویروس کرونا مقابله کنیم.

وی افزود: شستن دست، ماسک و فاصله اجتماعی خیلی مهم است، اما در فضای بسته زیاد کارساز نیست؛ بودن در فضای بسته با وجود زدن ماسک شانس ابتلاء به بیماری خیلی بالاست. واکسن هم به میزانی اثر بخشی دارد و اگر واکسن هم به دست بیاید، باید رعایت‌ها ادامه داشته باشد.

رئیسی گفت: در شهرهای قرمز محدودیت‌های ویژه اعمال کردیم. ویژه نه اینکه محدودیت‌ها زیاد شد بلکه رعایت محدودیت‌ها نزدیک هشتاد نود درصد شد و تعداد این‌ها از ۳۴ به ۱۲ شهر رسید. کرونا در گیلان روند صعودی دارد، اما روند صعودی مازندران کنترل شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره افزایش تست‌ها هم گفت: هنوز به ۱۰۰ هزار تست نرسیدیم و حدود ۷۰ هزار تست در روز است، اما کمبود تست نداریم.

۵۰۹۴۲۲۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.