6

پرداخت معوقات پرستاری با ۴ ماه تاخیر/علت کاهش کارانه پرستاران

  • کد خبر : 10709
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۶:۲۷
پرداخت معوقات پرستاری با ۴ ماه تاخیر/علت کاهش کارانه پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت نیروهای پرستاری و مسائل و مشکلات پرستاران، نکاتی را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در رابطه با میزان و اصلاح نظام پرداخت حقوق پرستاران و همچنین جذب آنها انجام شده است، افزود: امسال ۱۰ هزار نیرو جذب شد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر مجوز جذب ۳۰ هزار نیرو صادر و اعتبار آن نیز تأمین شده است، ادامه داد: امیدواریم حداقل ۶۵ درصد این نیروها به پرستاری اختصاص داده شود تا بتوانیم کمبود پرستاران را جبران کنیم.

حضرتی با اشاره به اینکه جذب نیروی درمانی، خوب بوده است، گفت: اگر تا سال ۱۴۰۵، سالانه ۲۰ هزار نیرو بگیریم شاید بتوانیم به کف استاندارد برسیم.

وی با بیان اینکه درباره پرستاران شرکتی اقدامات خوبی انجام شد، افزود: معاونت توسعه, ابلاغیه‌ای در مرداد امسال برای ساماندهی نیروهای شرکتی صادر و کف حقوق را تعریف کرد و خواست تا در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در این باره به صورت یکسان برخورد شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: برای پرستاران شرکتی که در دوران کرونا در بخش‌های کرونایی فعالیت و کمک کردند اگر در آزمون شرکت کنند، امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

پرستاری وزارت بهداشت گفت: هر سال در جشن پرستاری از تعداد محدودی به عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر می‌شد ولی امسال تعداد قابل توجهی به عنوان پرستار نمونه کشوری معرفی خواهند شد.

حضرتی در ادامه برنامه گفتگوی وِیژه خبری افزود: افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران در بهمن ۹۸ انجام شده و همچنین نیروهای قرارداد کار معین هم به میزان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ساماندهی وضع نیروهای شرکتی انجام و میانگین معوقات از ۱۸ ماه به ۴ ماه رسیده و همچنین جدا شدن اضافه کار از کارانه که یکی از درخواست‌های مهم پرستاران بوده در حال حاضر محقق شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: پرداخت کارانه بر اساس ۹۰ درصد از ۲۷ و نیم درصد جز حرفه‌ای بوده که انجام شده است.

وی گفت: امسال میزان کارانه ها به دلیل اینکه عمل‌های غیر اورژانسی نداشتیم و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کم شده، کاهش پیدا کرده است.

حضرتی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت افزایش حقوق انجام گرفته است، افزود: کووید ۱۹ موجب شد که دیدگاه مسئولین نسبت به جامعه پرستاری تغییر کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: پرداخت فوق العاده ویژه جزو کارهای ارزشمندی است که برای کل کارکنان نظام سلامت انجام شده است.

وی افزود: هوش بری، اتاق عمل، بهیار، کمک بهیار و کمک پرستار جزو گروه پرستاری هستند و حتماً دیده خواهند شد.

حضرتی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰۰ مرکز دارای مجوز برای مراقبت در منزل داریم که ۵۶۱ مرکز به صورت فعال خدمات می‌دهند و بیش از ۴۵ هزار خانواده از این خدمات استفاده کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درباره مراقبت‌هایی که برای آسایش مردم انجام شده است، افزود: توسعه مراکز مراقبت در منزل را اجرایی کردیم که به دنبال پوشش بیمه‌ای آن هستیم و بسته‌های استاندارد خدمات در منزل به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

حضرتی ادامه داد: ایجاد مراکز خدمات مراقبتی طولانی مدت که آئین نامه آن نوشته شده و انتظار داریم تا روز پرستار توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

وی گفت: موضوع مراقبت تسکینی طبق برنامه ششم توسعه انجام شده و پرستاران برای این کار آموزش دیدند و تعدادی از پرستاران هم جهت دوره به اردن اعزام شدند و این طرح در حال حاضر اجرایی شده است.

۵۰۹۸۵۱۵

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.