11
کنترل کروناویروس با گیاهان دارویی در گفت وگو با یک متخصص تبریزی طب سنتی؛

گیاهان دارویی، شفا دهنده کرونا هستند/ مستندات کافی برای کنترل کرونا توسط داروهای گیاهی وجود دارد

  • کد خبر : 1092
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
گیاهان دارویی، شفا دهنده کرونا هستند/ مستندات کافی برای کنترل کرونا توسط داروهای گیاهی وجود دارد
گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تأمین بهداشت و سلامتی جوامع از لحاظ درمان و پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار بوده و هستند، این بخش از منابع طبیعی قدمتی همپای بشر داشته و یکی از مهمترین منابع تأمین غذایی و دارویی بشر در طول نسل‌ها بوده اند.

با ظهور داروهای شیمیایی و بیولوژیک، اهمیت گیاهان دارویی در تأمین سلامت بشر در معرض فراموشی قرار گرفت اما با توجه به اینکه داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی اثرات منفی کمتری داشته و ممنوعیت برای استفاده از آنها برای زنان باردار و کودکان کمتر است، با گذشت زمان استقبال از آنها در سطح جهان با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

همانطور که مستحضرید “طب سنتی” کلی نگر بوده و بیماری را به صورت خاص درمان نمی کند، بلکه با اصلاح مزاج سعی می کند بدن را به حالت عادی در آورد، لذا کرونا و سایر ویروس ها درمان قطعی ندارند و بدن باید دوره نقاهتش را بگذراند.

در حال حاضر در بیمارستان ها برای بیماران مبتلا به کروناویروس داروی خاصی تجویز نمی شود، بلکه با تجویز داروهای تقویتی، تامین آب بدن به وسیله سرم ها، داروهای پایین آورنده تب و موارد دیگر علائم بیماری را کنترل می کنند.

توصیه متخصصان طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن است یعنی آنها بر این باورند که با رعایت اصول طب سنتی، بدن در بهترین حالت خود قرار گرفته و در مقابل امراض مقاوم تر می شود.

یک متخصص طب سنتی در تبریز در گفت وگو با “تبریزمن” از اثرات مثبت طب ایرانی در مقابله با بیماری ها و به ویژه کروناویروس سخن گفت که طبق نظر وی، اضطراب و استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و در شرایط فعلی که شاهد شیوع کرونا در کشورمان هستیم هر چیزی که باعث خوشحالی شخص می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

این متخصص طب سنتی ایرانی که نزدیک به ۲ دهه در شهر تبریز به طبابت می پردازد معتقد است طب ایرانی مانند طب سنتی چین ظرفیت بالایی برای کمک و همکاری با طب نوین برای مقابله با کروناویروس دارد و ما با سرعت در حال شکل بخشیدن به رویه‌ای مشترک در این دو شاخه برای رهایی از عوارض این ویروس هستیم.

او دارای تجربیات چند ساله طب سنتی است که تلفیقی از طب رایج طب سنتی ایرانی و طب سنتی چینی را برای معالجه بیماران در نظر گرفته و با طراحی یک داروی گیاهی به نام “ایمیوم هلز” بیماران مبتلا به کرونا ویروس را تحت درمان قرار می دهد که به تقویت مزاج‌ بیمار منجر می گردد.

وی در گفت وگو با تبریزمن، با اشاره به اینکه چینی‌ها در مدت زمان نزدیک به ۳ ماه توانستند شیوع بیماری کروناویروس را مهار نمایند گفت: ووهان چین با جمعیت ۱۱ میلیونی خود توانست در مدت زمان کوتاه با استفاده از قرنطینه کامل، بیماری کرونا را با تکیه بر فرهنگ سازی و رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان خود کنترل نماید زیرا قبل از ۱۴ روز از شیوع ویروس در جامعه، آنها توانستند موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: طبق مقالات ارائه شده از چینی‌ها، آنها توانستند از ترکیب حدود ۶۰ نوع گیاه طبیعی بر این ویروس غلبه نموده و از تجمیع آنها بتوانند به ۲۰ نوع داروی شفابخش ضد کرونا دست یابند.

محمدی با ذکر این نکته که چینی ها پس از مطالعات لازم به ۶ نوع داروی اصلی در دست یافته و توانستند به مهار این ویروس برسند افزود: ابتلای تعداد اندک روزانه کرونایی ها نشان می داد که به طور حتم از یک روش بسیار موثر استفاده کرده‌اند که توانسته آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، این خبر را خبرگزاری رسمی دولت چین نیز اعلام کرد که استفاده از این نوع داروهای گیاهی توانسته به درمان نسبی مبتلایان کمک کند.

متخصص برجسته طب سنتی کشورمان‌ اضافه کرد: چینی ها توانستند به نقطه‌ای برسند که از داروهای گیاهی استفاده نموده و نتیجه اثربخش آن را لمس کنند لذا ما نیز بر اساس همین مقالات، یک داروی گیاهی را طراحی کردیم تا برای بیمارانی که مراجعه می‌کنند مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه موثر واقع گردد.

محمدی تاکید کرد: از آنجایی که چینی‌ها توانستند از طریق داروهای گیاهی به کنترل کرونا بپردازند ما نیز امیدوار شدیم که این راه را می توانیم طی نماییم لذا بر روی چند بیمار کرونایی تست شده و توانست موفقیت آمیز واقع شود.

وی این دارو را پیشنهادی برای جامعه بهداشت و درمان کشور قلمداد کرد تا بتواند مورد استفاده بیماران قرار گیرد و گفت: چنانچه در کشور چین نیز نتیجه‌بخش شد نمونه آن را به مراجع ذیصلاح استانی و کشوری ارائه نمودیم تا در صورت نیاز، مسئولان مربوطه در جریان درمان آن قرار گیرند زیرا مستندات کافی برای اثبات درمانی این دارو وجود دارد که به ریشه‌کنی نسبی ویروس کرونا منجر می گردد.

محمدی؛ تجاری سازی این دارو را مورد تاکید قرار داد و افزود: زیرا بحران کروناویروس در حال حاضر تمام نقاط جهان را فرا گرفته و نیاز به داروی اثرساز دارد و تمام کشورها هم به آن نیاز دارند لذا با ساخت این دارو در تبریز علاوه بر نجات جان شهروندان، می‌توان سود حاصل از فروش آن عاید کشورمان گردد به طوری که طبق مطالعات و اسناد طب ایرانی و سایر کتب معتبر جهان از یکهزار سال پیش مشخص شده است که این نوع دارو برای بیماران ریوی، زخم‌های ریوی، ذات‌الریه، تنگی نفس و غیره کارساز بوده و نمونه دیگری از آن در جهان موجود نمی باشد.

.

این پزشک تبریزی ادامه داد: بنابراین از این دارو در کنار ترکیبی که چینی‌ها ارائه کرده‌اند استفاده شده و در هفته های اخیر که از آن برای بیماران خودمان استفاده کردیم مفید واقع شد لذا این دارو عوارض جانبی زیادی نداشته و تنها به خارش و تهوع در برخی از معدود افراد منجر می‌شود و بدین ترتیب بر اساس آزمایش‌های دانشمندان چینی که بر روی بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم انجام شده است دارویی را طراحی کرده‌ایم که بر روی بیماران داوطلب به صورت محدود تجویز کردیم و نتایج بسیار خوبی را به دست آورده بود که آمار و اسناد آن موجود می باشد.

محمدی اظهار کرد: در کنار اینها برای مبارزه با بیماری ویروس کرونا از چندین سال قبل یک عرق غلیظ شده طراحی شده که بر اساس مقالات موجود در چین از گیاهان مختلف تولید شده است که این گیاهان طبیعی مورد تایید دانشمندان جهان بوده و می تواند قوی ترین ویروس ها را از پای درآورد، لذا برای درمان ویروس کرونا از این پروتکل درمانی استفاده می‌کنیم و می توان از این عرق گیاهی نیز برای درمان آن استفاده کرد.

متخصص طب سنتی شهر تبریز یادآور شد: این داروی گیاهی در مدت زمان سه الی چهار روزه اثرات خود را بر روی بیماران نشان خواهد داد و رو به بهبودی خواهد گذاشت لذا یک فرصت مناسب برای ارائه تجربیات مان لازم است تا آنها را برای مسئولان ذیربط آذربایجان شرقی و حتی کشوری ارائه نموده و از آن دفاع کنیم.

محمدی در پایان اظهارات خود با اشاره به اینکه باید بدانیم اینگونه محصولات درمانی گیاهی ساخته و اختراع من نیست تاکید کرد: بر اساس مقالات چندین ساله طب سنتی گردآوری شده و هم اکنون برای استفاده شهروندان و بیماران آماده می باشد لذا امیدواریم در درمان بیماری ویروس کرونا نیز موثر باشد برای همین منظور یک پک دارویی کرونایی برای بیماران مبتلا به این ویروس در نظر گرفته شده تا در مدت زمان چهار روزه به درمان آن پرداخته شود.

از صحبت های این متخصص طب سنتی که بگذریم؛ کرونا و در حقیقت ویروس کووید-۱۹ به واسطه مقاومت بالا، امکان بالای انتشار، نهفته بودن علائم در آغاز بیماری و هدف قرار دادن گروه‌های آسیب پذیر، شهرت زیادی پیدا کرده است.

در طب سنتی برای مقابله با چنین بیماری‌هایی تدابیر بسیار زیادی مطرح شده است که بیشتر آنها جنبه پیشگیری داشته و درمان آنها مدت زمان زیادی را می طلبد. بنابراین طب سنتی ایرانی معتقد است اولین راه برای کنترل این نوع بیماری ها که از آنها به عنوان امراض “متعدیه” یاد می شود قرنطیه کردن افراد مبتلا به آن در اولویت قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.