8
وزیر راه:

بازگشایی مسیر ریلی نخجوان/ ایجاد آب‌گذر در پل شهید کلانتری برای جلوگیری از آسیب به دریاچه اورمیه

  • کد خبر : 11052
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
بازگشایی مسیر ریلی نخجوان/ ایجاد آب‌گذر در پل شهید کلانتری برای جلوگیری از آسیب به دریاچه اورمیه
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است، گفت: اخیرا طبق تفاهم‌نامه روسیه و جمهوری آذربایجان منعقد کردیم که با بازسازی می‌توان مسیر ریلی نخجوان بازگشایی کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، محمد اسلامی امروز در آیین افتتاح آزادراه  ۲۰ کیلومتری تبریز_ سهند که ۱۳ سال طول کشید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه با همت همه تلاش‌‌گران، مسوولان  و نمایندگان استان پیگیری شد امروز به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه این آزاد راه ۲۰ کیلومتری بوده و امید است تا گره بزرگ از ترافیک استان بردارد، گفت: استان آذربایجان‌شرقی در وزارت راه و شهرسازی یک منطقه کانونی ترافیکی برای ترانزیت کالا و مسافربری است، از این‌رو پروژه‌های زیادی را تا پایان دولت برای بهره‌برداری داریم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این استان راه‌آهن است که بتوان تا ایستگاه خاوران رساند که البته پیمانکار ایستگاه خاوران فعال بوده و مسوولان استان و وزارت‌خانه نیز پیگیر اتمام هستند.
وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است، تصریح کرد: اخیرا طبق تفاهم‌نامه روسیه و جمهوری آذربایجان منعقد کردیم که با بازسازی می‌توان مسیر ریلی نخجوان بازگشایی کرد.
اسلامی ادامه داد: با اینکه این مسیر کوتاه است ولی حجم آن زیاد می‌باشد و با تامین اعتبارات قطعا یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود.
وی به پروژه‌های ریلی، راهی از جمله تبریز به مرند، آزاد راه تبریز به اورمیه، بزرگراه تبریز به اهر، مراغه به هشترود، راه‌آهن سراب اردبیل اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید.
وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌ها با بیشترین پروژه آزادراه و بزرگراه است به طوریکه با توجه به کانونی بودن این استان در کنار استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل در شکوفایی کشور موثر واقع خواهد شد.
وی افزود: ۵۰۰ متر آب‌گذر در پل شهید کلانتری( اورمیه) ایجاد خواهیم کرد تا جلوی آسیب‌های دریاچه اورمیه جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: این یک ضرورت است که با تمام کردن تونل تونل انتقال آب و پر شدن دریاچه اورمیه و بالا آمدن آب، ساخت آب گذر این پروژه نیز هرچه زودتر شروع شود. طبیعی است که با شروع این کار باید بخش عبور و مرور قطع شود تا با یک کار اجرایی سریع این آب گذر شروع شود. امیدواریم برای جلوگیری از آسیب ها به منطقه با تاکید شخص رئیس جمهور و تاکید دولت برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه و احیای دوباره آن، این اقدام برای ساخت آب گذر نیز عملیاتی شده و کار انتقال آب توقفی ایجاد نکند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.