12

خیران جاده لیلان ـ ملکان را تکمیل می‌کنند

  • کد خبر : 11584
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
خیران جاده لیلان ـ ملکان را تکمیل می‌کنند
۲ خیّر لیلانی، هزینه تکمیل باقیمانده جاده لیلان ـ ملکان به‌طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر آسفالت را تقبل کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان ملکان در جلسه عقد قرارداد تکمیل این طرح با خیران لیلانی گفت: عملیات احداث این جاده از ۱۵ سال پیش عملیات آغاز، اما ناتمام رها شده بود.

نقی محمدی با بیان اینکه تکمیل این جاده علاوه بر کاهش مسافت، موجب کاهش تصادفات در جاده فرعی لیلان نیز می شود، یادآوری کرد: لیلان تنها بخش آذربایجان شرقی است که راه دسترسی به مرکز شهرستان ندارد و ساکنان این بخش مجبور هستند برای رفت و آمد به سایر نقاط کشور از راه‌های روستایی آذربایجان غربی استفاده کنند که مشکلات متعدد اجتماعی ایجاد می‌کند.

فرماندار ملکان افزود: خیّر دیگری نیز احداث پل در این جاده را تقبل کرده است که با تکمیل آن سال آینده جاده لیلان به ملکان افتتاح خواهد شد.

ابراهیم عشقی و محمدعلی یوسف نژاد برای باقی مانده جاده لیلان به ملکان که از مدت‌ها پیش به علت کمبود اعتبار به حال خود رها شده بود، هزینه هشت میلیارد ریالی آسفالت ۱۲۰۰ متری را تقبل کردند.

«لِیلان» یکی از شهرهای آذربایجان شرقی است که در ۱۵۰ کیلومتری جنوب تبریز در محدوده شهرستان ملکان واقع شده‌ است.

شهر باستانی «لیلان» که پس از اسلام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آذربایجان مطرح می شد، بر اثر زلزله‌ها، سیل‌ها و سایر بلایای طبیعی از بین رفته‌است و امروزه تنها شهری متروکه در معرض دید قرار دارد.

تاریخ شهر کنونی «لیلان» بسیار کوتاه است. در واقع چند دهه پیش، یکی از ایلات، در نزدیکی شهر باستانی «لیلان» سکنی گزید و مسئولین کشوری به‌ دلیل نزدیکی این روستا به شهر باستانی لیلان، نام «لیلان» بر آن گذاشتند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.