7
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

هدف از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد دولت است

  • کد خبر : 11767
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
هدف از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد دولت است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: پرداخت دوبرابر سهم بیمه توسط دولت و دریافت مستمری سالمندی پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه از ویژگی‌های و امتیازات اساسی صندوق بیمه اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌های بیمه ای بیان کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حسین فتحی با بیان اینکه ارائه خدمات صندوق بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی روستایی و عشایر می‌انجامد، اظهار داشت: بر همین اساس دولت مکلف است تا با گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثرتری بردارد. به همین دلیل در اصل بیست و نه قانون اساسی، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و در برنامه چهارم و پنجم توسعه، اجرای بیمه اجتماعی در سطح جوامع روستایی و عشایری مورد تاکید قرار گرفت و صندوق بیمه اجتماعی برهمین اساس تشکیل شد.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت در آذربایجان شرقی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان و عشایر به شهرها، بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، کاهش فاصله طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درامد کشور را از اهداف این اصل قانون و تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در ادامه پرداخت دو برابر سهم بیمه توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و دریافت مستمری سالمندی پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه به شرط سنی ۶۵ سال را از ویژگی‌های اساسی صندوق بیمه اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌های بیمه‌ای بیان کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.