9
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

۸۷ موافقت اصولی در زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی صادر شد

  • کد خبر : 11768
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
۸۷ موافقت اصولی در زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی صادر شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۸۷ عنوان موافقت اصولی در حوزه زیرساخت های گردشگری این استان صادر شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا ،احمد حمزه‌ زاده در جمع خبرنگاران، حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فوق را معادل ۴۸۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: با اجرای این تعداد پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی، زمینه اشتغال ۳ هزار و ۷۰۷ نفر به ‌صورت مستقیم ایجاد خواهد شد که میزان اشتغال غیرمستقیم آن بسیار وسیع تر از این رقم پیش بینی می شود.

وی افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آذربایجان شرقی در بخش‌هایی همچون ساخت مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهان پذیر، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع تفریحی و سرگرمی، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری عشایر در سطح استان متمرکز شده‌اند.

حمزه زاده اظهار داشت: از میان ۸۷ موافقت اصولی برای اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری، تعداد ۱۶ پروژه به احداث هتل و ۲ مورد به ایجاد هتل آپارتمان و مهمان پذیر، ۲۲ مورد به سفره‌خانه سنتی، ۲۵ مورد به ایجاد مجتمع گردشگری، ۷ فقره اردوگاه گردشگری، ۳ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ اقامتگاه‌ سنتی، یک طرح به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، ۳ مورد واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، ۳ طرح به ایجاد مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مورد تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و ۲ طرح نیز به ایجاد مرکز آب‌درمانی اختصاص‌ دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در شهرستان ‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

حمزه زاده گفت: از مجموع مجوزهای صادره تعداد ۱۵ مورد نیز به مجوزهای ایجاد زیرساخت های گردشگری تعلق دارد.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو پنج استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.