13
حجت الاسلام والمسلمین احمدی؛ امام جمعه باسمنج:

نماز جمعه تجلی گاه وحدت امت اسلامی است/ همه را به تقوای الهی دعوت می‌کنم

  • کد خبر : 11987
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
نماز جمعه تجلی گاه وحدت امت اسلامی است/ همه را به تقوای الهی دعوت می‌کنم
بعد از پیگیری های شورای اسلامی شهر، اولین نماز جمعه عبادی و سیاسی شهر باسمنج با حضور بخشدار تبریز، خانواده معظم شهدا، اهالی روستاهای تابعه، مدیران ادارات، شورای اسلامی شهر، شهردار، بسیجیان، سپاه، نیروی انتظامی و اقشار مختلف و امت حزب الله و مردم ولایتمدار منطقه باسمنج در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر باسمنج، حجت الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی این شهر با اشاره به اینکه قرآن  انبیای الهی انسان را به تقوای الهی توصیه کرده اند، بیان داشت: انسان باید از گناه دوری نماید چون موجب خسران انسان در این دنیا و آن دنیا می شود و گناه کردن اعلام جنگ با خدا محسوب می شود.

وی با تاکید بر توبه و استغفار از گناهان برای بخشش از سوی خداوند متعال، اظهارداشت: خودم و همه شما اهالی منطقه باسمنج را به تقوای الهی دعوت می کنم و امیدوارم با تاسی از تعالیم ارزشمند دین اسلام در جلب رضایت پروردگار موفق باشید.

حجت‌الاسلام احمدی، پرهیزگاری را لازمه جامعه بیان کرده و بیان داشت: پرهیزگاری موجب دوری از گناه و داشتن یک جامعه مومن و اسلامی می شود.

وی نماز جمعه را پایگاه عشق به ائمه اطهار بیان کرده و گفت: نمازجمعه تجلی گاه وحدت و انسجام و همدلی امت اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه و تسلیت این ایام به عاشقان اهل بیت علیهم السلام منطقه اعلام داشت: مردم منطقه به صورت خودجوش با زدن پرچم های سیاه برای خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها عزاداری کرده اند.

امام جمعه باسمنج خانم فاطمه زهرا را حامی حریم ولایت و امامت و اولین معترض به نظام سلطه بیان داشت.

وی از تلاش های هیئت عزاداری منطقه بابت برنامه های خودجوش گرامیداشت ایام فاطمیه تشکر کرد.

 

▪️مکتب سردار شهید سلیمانی، در سراسر جهان هوادار دارد

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن همه را به تقوا دعوت کرده و پرهیزکاری بزرگترین نعمت الهی است که مدیریت بحران می کند و تقوا توشه راه هر انسان برای رسیدن به رستگاری است.

وی با تشکر از حسن نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده معزز ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت الله دکتر آل هاشم به برگزاری نماز جمعه عبادی و سیاسی در منطقه باسمنج، بیان داشت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و رابط بین امام و امت اسلامی است که جا دارد از حمایت ها و تلاش های روحانیت معزز، خانواده معظم شهدا، سپاه، نیروی انتظامی، بخشداری، شورای اسلامی شهر و شهردار و اهالی شریف در برگزاری اولین نماز جمعه در این منطقه تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.

امام جمعه باسمنج در بخش دیگر سخنانش به یوم الله ۱۹ دی ماه اشاره و بیان داشت: در این روز، در یکی از روزنامه های وقت به ساحت امام راحل توهین کرده بود که مردم قم بر علیه حکومت قیام و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و گرامیداشت چهلمین شهدای قم در تبریز برگزار و تداوم این مراسم به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی منجر شد.

وی به اولین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید سردار سلیمانی اشاره و اعلام کرد: سردار سلیمانی یک مکتب بود که شاگردان بسیاری در جهان دارد و مکتب سلیمانی جهانی شده است و مراسم تشیع جنازه این شهید بزرگوار بعد از تشیع جنازه امام راحل بزرگترین بود و در بیش از ۸۶ کشور هم برای این شهید بزرگوار مراسم یادبود برگزار کردند که نشان از محبوبیت و تاثیرگذاری و گسترش مکتب ایشان در سراسر جهان می باشد.

حجت‌الاسلام احمدی به اتفاقات اخیر آمریکا اشاره کرده و بیان داشت: حمله به کنگره و اعتراض به دموکراسی نشان از عدم پذیرش منطق و قانون و دموکراسی در کشوری که ادعای دموکراسی دارد، می باشد و اینچنین حرکات نشانگر همان ماهیت یعنی توحش است.

وی در پایان خطبه‌ها به رحلت جانگداز مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اشاره و آن مرحوم را حامی حریم ولایت و دانشمند برجسته بیان کرده و درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

شایان ذکر است؛ اولین نمازجمعه عبادی و سیاسی شهر باسمنج با حضور اقشار مختلف مردم، اعضای شورای شهر و شهردار، روسای ادارات، سپاه، کلانتری، پلیس راهور، خانواده معزز شهدا، بسیجیان، اهالی روستاهای تابع، روحانیت معزز و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.