14

بارش باران و برف آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 12249
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
بارش باران و برف آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر روز پنجشنبه با ورود سامانه وزش باد، بارش باران و برف برخی نواحی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا محمد امیدفر، با بیان اینکه فعالیت این سامانه گاهی به صورت شدید است، افزود: به علت وزش باد، کولاک و مه گرفتگی نیز در برخی از نواحی استان روی خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه روز شنبه خاتمه می یابد، اظهار داشت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آسیب دیدگی سازه های سبک و گلخانه ها، شکستن سرشاخه های درختان و سقوط بهمن، اجسام و تابلوهای تبلیغاتی قابل پیش بینی است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، کاهش دید، اختلال در رفت و آمد خودرویی و لغزندگی جاده ای ناشی از کولاک برف و مه را از دیگر اثرات مخاطره آمیز فعالیت این سامانه اعلام کرد.

امیدفر، خواستار انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت های ناشی از وزش باد شدید از جمله محکم کردن سازه های سبک، سقف گلخانه ها و اطراف ساختمان های نیمه کاره شد.

وی همچنین بر رعایت احتیاط لازم در فعالیت های کوهنوردی و رفت و آمد در جاده های کوهستانی و دامنه های برفگیر استان تاکید کرد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.