19

تصدی‌گری در حوزه فرهنگی به هنرمندان واگذار می‌شود

  • کد خبر : 12255
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
تصدی‌گری در حوزه فرهنگی به هنرمندان واگذار می‌شود
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ایجاد بسترهای اداری و سیاست‌گذاری، تصدی‌گری در فعالیت‌های فرهنگی به هنرمندان واگذار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از  ایرنا، علی غیاثی در مراسم تکریم و معارفه مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس افزود: به منظور فعال کردن بخش اقتصاد فرهنگ و هنر تلاش شده در چند سال گذشته از تصدی گری به سمت حمایت و سیاست گذاری فعالیت‌های فرهنگی حرکت شود.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های تشکل‌های هنری نیازمند توانمندسازی و منسجم‌سازی است، اظهار داشت: نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپردن کارها و امور به هنرمندان است و از این رو باید با ایجاد تشکل‌های قوی و منسجم به تحقق امور پرداخته شود.

غیاثی، از مدیران منطقه آزاد ارس خواست در زمینه اجرای طرح خواهرخواندگی شهرهای مرزی با کشورهای همسایه که توسط شورای توسعه پایدار مصوب شده، تلاش بیشتری کنند.

وی یادآوری کرد: توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه زمینه ساز تقویت اقتصادی برای فعالان این عرصه در سطح ملی و منطقه ای می شود و انتظار می رود با توجه به ارتباطات خویشاوندی و روابط فرهنگی مشترکی که بین منطقه آزاد ارس و کشورهای همسایه وجود دارد این ارتباط پررنگ تر و پرثمره تر شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری انجام شده در این منطقه، گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه فرهنگ و هنر در زمینه های مختلف از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس ارس، تئاتر خیابانی، اکران فیلم های سینمایی، مسابقات فرهنگی، نشر و کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی اقدامات شاخصی کرده و عملکرد قابل قبولی داشته است.

محسن نریمان، هدف از امضای تفاهمنامه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور را ایجاد وحدت رویه و ریل گذاری جهت تسریع در اجرای برنامه ها عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه مدیران فرهنگ و ارشاد مناطق آزاد هم رده با مدیران کل استان ها بوده و این امر می‌تواند به سرعت ارتباطات و تسریع در فرآیندهای اداری اهالی هنر در مناطق آزاد کمک کرده و ظرفیت‌های ۲ مجموعه را تکمیل کند.

وی اظهار داشت: تلاش می شود شرایط مناسبی برای فعالیت بخش غیردولتی و فرهنگ، هنر و رسانه در ارس فراهم شود و از ظرفیت ایجاد شده در سیاست‌گذاری برای حل مشکلات و دغدغه اهالی فرهنگ و هنر و حمایت‌ از فعالان این عرصه استفاده شود که در این زمینه انتظار می‌رود همراهی هنرمندان نیز مبنای کار باشد.

در این مراسم ابراهیم نصیری عملکرد چند ساله خود در دوره تصدی گری مدیریت حوزه مدیریت فرهنگی هنری و نمایندگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارس را تشریح کرد و از زحمات وی به عنوان نماینده سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس تجلیل و سعید شیرمحمدی به عنوان مدیر جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس معرفی شد.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.