7

نیروگاه‌ها در آذربایجان‌غربی از مازوت استفاده نمی‌کنند

  • کد خبر : 12447
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
نیروگاه‌ها در آذربایجان‌غربی از مازوت استفاده نمی‌کنند
معاون نظارت و پایش و نظارت اداره‌کل محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: نیروگاه‌های فعال در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو از مازوت استفاده نمی‌کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا سعید موسوی افزود: سه نیروگاه برق در استان فعال است که هر سه از سوخت گاز و گازوییل استفاده می کنند و در ایام سرد سال برای کاهش مصرف گاز بیشتر از گازوییل در آنها استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: نیروگاه برقی در داخل شهر به جز نیروگاه شهید باباساعی فعال نیست که به زودی با تکمیل هر سه فاز نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در ۳۰ کیلومتری جاده مهاباد این نیروگاه در شهر غیر فعال می شود.

معاون نظارت و پایش و نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در جاده مهاباد نیز هم اکنون با روزانه ۷۰۰ مگاوات تولید همچنان با سوخت گازوییل فعالیت دارد.

وی افزود: نیروگاه شهرستان خوی نیز شرایط نیروگاه ها را داشته و پایشهای سر زده از مخازن سوخت آنها انجام می‌شود و در کنار آن در شمال استان یک نیروگاه شخصی در ماکو وجود دارد که هنوز راه اندازی نشده است.

موسوی ادامه داد: ۶۰ کوره آجر پزی در استان وجود دارد که سوخت کوره های آجر پزی نیز گاز است به جز ۲ مورد که گازی نبوده آنها هم در ۲۵ کیلومتری ارومیه واقع شده اند و اغلب گازوییل و به ندرت مصرف مازوت دارند.

وی درباره بارش های اسیدی در ارومیه با توجه به آلودگی کیفی هوا در روز گذشته و پیش بینی بارشهای روز پنجشنبه گفت: دی اکسید گوگرد در هوا تولید باران اسیدی می‌کند ولی با توجه به کیفیت و غلظت آلودگی که بر اثر وزش باد کاهش چشمگیری داشته است شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

موسوی اضافه کرد: اسیدیته نرمال ۶.۵ تا ۷ است اگر این‌میزان به زیر ۶ برسد باران اسیدی نام نهاده می شود.

معاون نظارت و پایش و نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بارش باران اسیدی در استان دور از انتظار است چرا که در گذشته نیز تغییر کیفیت هوا و بارش برف و باران داشتیم ولی منجر به باران اسیدی نشده است.

کیفیت هوای شهرستان ارومیه در هفته جاری به علت سکون هوا و افزایش غلظت الاینده های جوی بسیار نامطلوب و ناسالم برای گروههای حساس بوده است.کارشناسان فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری، افزایش دود ناشی از سوختهای خانگی و صنعتی را از مهمترین علل این آلودگی ها بیان کرده اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.