16

پیام استاندار آذربایجان شرقی به نخستین یادواره شهدای جهاددانشگاهی

  • کد خبر : 12540
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
پیام استاندار آذربایجان شرقی به نخستین یادواره شهدای جهاددانشگاهی
استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیامی به نخستین یادواره شهدای جهاددانشگاهی، یاد و خاطره‌ی شهدای 27 دی کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز را گرامی داشت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن

متن پیام دکتر محمدرضا پورمحمدی به شرح زیر است:

دانشگاه همیشه منشاء تحولات سازنده و دانشجویان در حل مسائل جامعه پیشرو بوده‌اند؛ این موضوع در دوران دفاع مقدس نیز به زیباترین شکل متجلی شد و دانشگاهیان در کنار حضور در خطوط مقدم جبهه در کسوت رزمندگان و فرماندهان، بخش اعظم پشتیبانی فنی و مهندسی جنگ را نیز بر عهده داشتند و تخصص خود را برای تامین نیازهای رزمندگان به کار می‌بستند.

از جمله طلایه‌داران حرکت خودکفایی در عرصه دفاعی، جمعی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز با حمایت جهاد دانشگاهی بودند که در تامین نیاز رزمندگان تلاش می‌کردند؛ عظمت و بزرگی کار آنان موجب شد که دشمن کوردل محل کارگاه این حرکت افتخارآمیز را بمباران و ۲۲ تن از بهترین دانشجویان و قهرمانان عرصه علمی را به شهادت برساند.

عطر وجود این شهیدان گران‌قدر برای همیشه در فضای دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران، ماندگار شده و راه مقدس و متعالی آنان توسط جوانان دانشمند و متخصص این دانشگاه ادامه دارد.

اینجانب یاد و خاطره شهدای دانشجو، شهیدان جهاد دانشگاهی بویژه شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز را گرامی می‌دارم و از صبر و استقامت خانواده‌های آنان قدردانی می‌کنم.

گفتنی است، در سال ۶۵ راه اندازی و مدیریت کارگاه فنی دانشگاه تبریز در ساعات غیر درسی برای تولید مهمات جنگی و خوداتکایی در تولیدات استراتژیک بر عهده‌ی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی بود که در ۲۷ دی ماه همان سال با بمباران رژیم بعثی عراق، ۲۲ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز و پرسنل جهاد دانشگاهی به مقام والای شهادت نائل و هفت نفر نیز جانباز شدند. بر این اساس، ۲۷ دی‌ماه به عنوان روز شهدای جهاد دانشگاهی نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.