11
یادداشت/

حسرت هوای پاک در روز ملی هوای پاک!

  • کد خبر : 12563
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
حسرت هوای پاک در روز ملی هوای پاک!
هوای پاک در زمره نیازهای اولیه انسان، یک امر خطیر، مهم و ضروریست، بطوریکه امروزه بخش قابل توجهی از نشست های جهانی به موضوع آب و هوا و تغییرات اقلیمی پرداخته و اهمیت آن برای کشورهای صنعتی و توسعه یافته دوچندان است.

تبریزمن- مسعود حیدرپور: امروز ۲۹ دی، روز ملی هوای پاک در کشور است!

اما اصولا بودن چنین روزهایی در تقویم ملی ایران صرف جهت پر کردن بخش مناسبت های آن تقویم بوده و فاقد هر گونه ارزش دیگری است!

گویا ایران سرزمینی است که مردمانش نه تنها روی بهبودی اوضاع را نخواهند دید، بلکه باید شاهد مشکلات روز افزون و جدیدتری نیز باشند!

مسائلی تکراری و پردردسر همچون دغدغه معیشت، بیکاری جوانان، فساد، گرانی و… کم بودند، حال امسال خاموشی های خسارت بار، کرونا و آلودگی بی سابقه هوا نیز بدان افزون گشته اند!!!

در واقع کرونا که در حال حاضر بزرگترین مشکل دنیای امروز است، در برابر مشکلات عظیم کشور ما، دیگر رنگ باخته و چندان به چشم نمی آید!!!

چرا که مشکلاتی بس عجیب تر و پیش پا افتاده تر از کرونا گریبان گیر کشور شده است؛

به لطف مزارع استخراج رمزارز که البته جدید هم نیستند، قطعی برق و خاموشی در فصل سرد سال نیز بعنوان یک پدیده نادر در دنیای امروز به دغدغه ها و معضلات مردم اضافه شده تا در سال جهش تولید، تولید را هر چه بیشتر محدود کرده و تحت الشعاع قرار دهد و واحدهای تولیدی متحمل زیان های اساسی گردند.

مسئولان و در راس آنها رئیس جمهور محترم نیز در مقابل معضل آلودگی هوا که یکی از تهدیدهای جانی جدی برای شهروندان محسوب میشود، سکوت اختیار کرده اند!

هیچ توضیح قانع کننده ای نیز درباره سوزاندن مازوت در نیروگاه ها و سایر منشا این آلودگی که شهرهای کوچک و بزرگ را باهم درگیر کرده، وجود ندارد .

باید تاریخ و آیندگان بدانند که ما کشوری هستیم که روز ملی هوای پاک در تقویم داریم اما در همین روز هم سخت نفس میکشیم از هوای پاک و نفسی آسوده و شادبخش خبری نیست…

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.