8

فعالیت غیرقانونی در حوزه استخراج ارز دیجیتال به منزله قاچاق است

  • کد خبر : 12748
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
فعالیت غیرقانونی در حوزه استخراج ارز دیجیتال به منزله قاچاق است
استاندار آذربایجان شرقی: منطقی نیست در شرایطی که واحدهای تولیدی ما با کمبود برق و مشکلات ناشی از آن روبه‌رو هستند، عده‌ای از نعمت برق برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر اینکه هر گونه فعالیت اقتصادی باید با مجوز و در چارچوب قانون انجام شود، افزود: تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای استخراج ارز دیجیتال در استان صادر نشده و بر این اساس هرگونه فعالیت در این حوزه غیرقانونی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر)، گفت: بعد از مهلت مقرر، هرگونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه به منزله قاچاق بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: کمیته پایش باید با اقداماتی نظیر رصد میزان مصرف برق مشترکان خانگی و صنعتی، فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه را شناسایی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه بر تعیین تکلیف کالای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد و گفت: بسیاری از این کالاها به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی، غیرقابل استفاده می‌شود.

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه برخی از این کالاها جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار است لازم است در رسیدگی به پرونده‌ها و تعیین تکلیف آن‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول تسریع شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح شناسه‌دار کردن گروه کالایی لوازم یدکی خودرو، بر دقت و حساسیت مجریان این طرح بویژه در سطح عرضه تأکید کرد.

راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های تولید رمز ارز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های تولید رمزارز (ماینر) در سایت بهین‌یاب خبر داد و گفت: متقاضیان استخراج ارز دیجیتال تا پنجم اسفند مهلت دارند در این سایت ثبت‌نام و درخواست مجوز کنند.

حبیب امین‌زاده افزود: تاکنون ۳۵۰ متقاضی در سطح استان برای اخذ شناسه یکتا برای ۶۸۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تشریح کرد: طبق قانون، فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال تنها در شهرک‌های صنعتی، نیروگاه‌ها و مناطق آزاد مجاز است و تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت متقاضیان این حوزه صادر نشده است.

وی درخصوص طرح شناسه‌دار کردن گروه لوازم یدکی خودرو نیز گفت: این طرح شامل ۱۷ قلم کالاست و واحدهای تولیدی ملزم به وارد کردن شناسه کالاهای تولیدی خود در سامانه الکترونیکی هستند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه موضوع تعیین تکلیف کالاهای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بررسی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.